Publicaciones (91) Publicaciones de MARIA TERESA FERNANDEZ BLANCO

2024

  1. O jogo e a aprendizagem da matemática na educaçao infantil

    Gamma: revista galega de educación matemática, Núm. 14, pp. 43-49

2023

  1. Apps para trabajar el estímulo matemático en un contexto de inclusión

    Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 68

  2. Onto-semiotic Analysis of Diagrammatic Reasoning

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 21, Núm. 5, pp. 1495-1520

  3. Resolución de ecuaciones lineales mediante una herramienta de retroalimentación

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 600

  4. Teacher growth in exploiting mathematics competencies through STEAM projects

    ZDM - Mathematics Education, Vol. 55, Núm. 7, pp. 1283-1297

2022

  1. Digital Education to Approach the Affective Domain in Mathematics Learning

    Inclusive Digital Education (Springer Suiza), pp. 47-70

  2. Implementing STEM Projects Through the EDP to Learn Mathematics: : The Importance of Teachers’ Specialization

    Mathematics education in the age of Artificial Intelligence: How Artificial Intelligence can serve mathematical human learning (Springer Suiza), pp. 399-415

  3. Investigación en Educación Matemática XXV coord.

    Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM

  4. Matemáticas en la Formación Profesional

    Aportaciones al desarrollo del currículo desde la investigación en educación matemática (Editorial Universidad de Granada), pp. 260-284

  5. Prospective Primary Teachers’ Didactic-Mathematical Knowledge in a Service-Learning Project for Inclusion

    Mathematics, Vol. 10, Núm. 4

  6. Reflexiones del open steam group sobre el impacto del enfoque integrado del contenido en el aprendizaje de las matemáticas

    Investigación en Educación Matemática XXV

  7. SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  8. Spanish research on mathematics education

    Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 223-254

2021

  1. Actividades STEAM como garantía do estímulo matemático

    Revista galega de educación, Núm. 80, pp. 24-26

  2. An attempt to evaluate STEAM project-based instruction from a school mathematics perspective

    ZDM - Mathematics Education, Vol. 53, Núm. 5, pp. 1137-1148

  3. Análisis de la conexión arte-matemáticas en los libros de texto de Educación Primaria

    Educación matemática, Vol. 33, Núm. 3, pp. 67-93

  4. Competencia matemática nos ciclos superiores dende a perspectiva do profesor

    Boletín das ciencias, Año 34, Núm. 93, pp. 93-94

  5. DO PRE-SERVICE TEACHERS ATTAIN THE EVALUATION STANDARDS OF COMPULSORY EDUCATION?

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  6. Empregando a mesma vara de medir

    Boletín das ciencias, Año 34, Núm. 93, pp. 95-97

  7. Exploratory analysis of mathematical applications as a didactic resource

    EduLearn 21 Proceedings: 13th International Conference on Education and New Learning Technologies Online Conference. 5-6 July, 2021.