Publicacións (99) Publicacións de MARIA TERESA FERNANDEZ BLANCO

2024

  1. A mathematical stimulus program for an educational intervention with students at risk of social exclusion

    International Journal of Innovative Research and Scientific Studies, Vol. 7, Núm. 3, pp. 1062-1074

  2. AUDIO-PODCAST AS AN EDUCATIONAL TOOL FOR FUTURE ELEMENTARY TEACHERS

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  3. Competencia matemática para afrontar la Formación Profesional Superior

    Cuadernos de pedagogía, Núm. 557

  4. Exploring pre-service primary teachers’ emotions in a geometry project with 3D design

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 6

  5. How visualization and argumentation are articulated in research on teaching and learning geometry

    ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 6, pp. 1079-1091

  6. O jogo e a aprendizagem da matemática na educaçao infantil

    Gamma: revista galega de educación matemática, Núm. 14, pp. 43-49

2023

  1. A competência do professor em análise de tarefas matemáticas sobre medidas de comprimento

    Paradigma, Núm. 2, pp. 453-480

  2. Apps para trabajar el estímulo matemático en un contexto de inclusión

    Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 68

  3. Espirógrafos con impresión 3d na formación de futuro profesorado de Educación Secundaria

    Boletín das ciencias, Año 36, Núm. 96, pp. 63-64

  4. Matemáticas e educación física na aula de primaria a través dun escape room: Deseño e implementación

    Boletín das ciencias, Año 36, Núm. 96, pp. 71-72

  5. Onto-semiotic Analysis of Diagrammatic Reasoning

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 21, Núm. 5, pp. 1495-1520

  6. Resolución de ecuaciones lineales mediante una herramienta de retroalimentación

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 600

  7. Teacher growth in exploiting mathematics competencies through STEAM projects

    ZDM - Mathematics Education, Vol. 55, Núm. 7, pp. 1283-1297

2022

  1. Digital Education to Approach the Affective Domain in Mathematics Learning

    Inclusive Digital Education (Springer Suiza), pp. 47-70

  2. Implementing STEM Projects Through the EDP to Learn Mathematics: : The Importance of Teachers’ Specialization

    Mathematics education in the age of Artificial Intelligence: How Artificial Intelligence can serve mathematical human learning (Springer Suiza), pp. 399-415

  3. Investigación en Educación Matemática XXV coord.

    Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM

  4. Matemáticas en la Formación Profesional

    Aportaciones al desarrollo del currículo desde la investigación en educación matemática (Editorial Universidad de Granada), pp. 260-284

  5. Prospective Primary Teachers’ Didactic-Mathematical Knowledge in a Service-Learning Project for Inclusion

    Mathematics, Vol. 10, Núm. 4

  6. Reflexiones del open steam group sobre el impacto del enfoque integrado del contenido en el aprendizaje de las matemáticas

    Investigación en Educación Matemática XXV

  7. SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education