MARIA TERESA
FERNANDEZ BLANCO
Profesora titular de universidade
Publicacións (99) Publicacións de MARIA TERESA FERNANDEZ BLANCO
2024
-
A mathematical stimulus program for an educational intervention with students at risk of social exclusion
International Journal of Innovative Research and Scientific Studies, Vol. 7, Núm. 3, pp. 1062-1074
-
AUDIO-PODCAST AS AN EDUCATIONAL TOOL FOR FUTURE ELEMENTARY TEACHERS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Competencia matemática para afrontar la Formación Profesional Superior
Cuadernos de pedagogía, Núm. 557
-
Exploring pre-service primary teachers’ emotions in a geometry project with 3D design
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 6
-
How visualization and argumentation are articulated in research on teaching and learning geometry
ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 6, pp. 1079-1091
-
O jogo e a aprendizagem da matemática na educaçao infantil
Gamma: revista galega de educación matemática, Núm. 14, pp. 43-49
2023
-
A competência do professor em análise de tarefas matemáticas sobre medidas de comprimento
Paradigma, Núm. 2, pp. 453-480
-
Apps para trabajar el estímulo matemático en un contexto de inclusión
Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 68
-
Espirógrafos con impresión 3d na formación de futuro profesorado de Educación Secundaria
Boletín das ciencias, Año 36, Núm. 96, pp. 63-64
-
Matemáticas e educación física na aula de primaria a través dun escape room: Deseño e implementación
Boletín das ciencias, Año 36, Núm. 96, pp. 71-72
-
Onto-semiotic Analysis of Diagrammatic Reasoning
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 21, Núm. 5, pp. 1495-1520
-
Resolución de ecuaciones lineales mediante una herramienta de retroalimentación
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 600
-
Teacher growth in exploiting mathematics competencies through STEAM projects
ZDM - Mathematics Education, Vol. 55, Núm. 7, pp. 1283-1297
2022
-
Digital Education to Approach the Affective Domain in Mathematics Learning
Inclusive Digital Education (Springer Suiza), pp. 47-70
-
Implementing STEM Projects Through the EDP to Learn Mathematics: : The Importance of Teachers’ Specialization
Mathematics education in the age of Artificial Intelligence: How Artificial Intelligence can serve mathematical human learning (Springer Suiza), pp. 399-415
-
Investigación en Educación Matemática XXV
coord.
Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM
-
Matemáticas en la Formación Profesional
Aportaciones al desarrollo del currículo desde la investigación en educación matemática (Editorial Universidad de Granada), pp. 260-284
-
Prospective Primary Teachers’ Didactic-Mathematical Knowledge in a Service-Learning Project for Inclusion
Mathematics, Vol. 10, Núm. 4
-
Reflexiones del open steam group sobre el impacto del enfoque integrado del contenido en el aprendizaje de las matemáticas
Investigación en Educación Matemática XXV
-
SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education