MARTIN
VAZ ALVAREZ
Profesor axudante doutor
Publikationen (33) Publikationen von MARTIN VAZ ALVAREZ
2024
-
AI Implementation Strategies in the Spanish Press Media: Organizational Dynamics, Application Flows, Uses and Future Trends
Trípodos, Núm. 55, pp. 10-32
-
Building the future of European Public Service Media: innovation priorities, key points and optimization areas in PSM
Comunicación y sociedad = Communication & Society, Vol. 37, Núm. 3, pp. 107-123
-
Informing vs. promoting. The use of TikTok on France TV, BBC, and SVT
Frontiers in Communication, Vol. 9
-
Innovación sostenible en medios de servicio público europeos: un análisis preliminar sobre estrategias y políticas carbono-neutrales para el desarrollo tecnológico
Comunicación e Innovación Sostenible: Libro de Comunicaciones, IX Congreso Internacional de la AE-IC. Del 28 al 31 de mayo de 2024, Murcia, España
2023
-
Actividad empleadora en la televisión pública de la era de la automatización: employer branding, canales de contratación, procesos de selección, competencias y perfiles profesionales demandados
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 29, pp. 855-868
-
Capítulo 7. Medios Basados en Objetos: ¿La personalización definitiva? Un análisis de las posibilidades y usos de esta herramienta para la ip-difusión contemporánea
Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 21, pp. 115-135
-
Designing personalisation of European public service media (PSM): trends on algorithms and artificial intelligence for content distribution
El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 3
-
Inteligencia artificial y periodismo: transformaciones, oportunidades y retos
Inteligencia artificial, periodismo y democracia (Tirant Humanidades), pp. 73-98
-
Recommender systems in major media platforms: design tendencies and purposes
Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 105-114
2022
-
Analysis of co-creation models in public service media: design, implementation, and impact
Fòrum de Recerca, Núm. 27, pp. 50
-
Artificial intelligence strategies in European public broadcasters: Uses, forecasts and future challenges
El profesional de la información, Vol. 31, Núm. 5
-
Nuevas estrategias digitales frente a la desinformación
Innonews: periodismo contra la desinformación (Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades), pp. 25-37
-
Verificación automatizada de contenidos en las radiotelevisiones públicas europeas: primeras aproximaciones al uso de la inteligencia artificial
Redmarka: revista académica de marketing aplicado, Vol. 26, Núm. 1, pp. 36-51
2021
-
Chapter 8. The gobernance of public service media for the Internet Society
The values of public service media in the Internet society (Palgrave Macmillan), pp. 129-154
-
Experiencias de co-creación en Medios de Servicio Público Europeos: Visión y Tendencias
adComunica: revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación, Núm. 21, pp. 71-84
-
Fighting deepfakes: Media and internet giants’ converging and diverging strategies against hi-tech misinformation
Media and Communication, Vol. 9, Núm. 1, pp. 291-300
-
Impact of Artificial Intelligence on Journalism: transformations in the company, products, contents and professional profile
Comunicación y sociedad = Communication & Society, Vol. 34, Núm. 1, pp. 177-193
-
La participación, el punto más débil de la gobernanza de las RTV públicas
Participación ciudadana y medios de comunicación públicos 1: conceptos y teorías (Tirant Humanidades), pp. 199-225
-
Political Pressures in TVE: Cascade Effects, Morphology of Manipulations and Professional and Personal Reprisals
Journalism Practice, Vol. 15, Núm. 8, pp. 1072-1088
2020
-
Co-creating value in European Public Service Media An analysis of 4 succesful co-creation experiences in public television
Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI