Publicacións (72) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2023

  1. Practically impossible: The development of an English approximator

    Studia Neophilologica, Vol. 95, Núm. 1, pp. 63-81

  2. "Even the apocalypse isn't the end": Emotional Numbness and the Reconstruction of Interpersonal Bonding in Nana Kwame Adjei-Brenyah's Friday Black

    Hungarian Journal of English and American Studies, Vol. 29, Núm. 1, pp. 58-77

  3. A Necropolitical Approach to Waste Theory

    Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 86, pp. 147-156

  4. A cautionary note on the studies using the picture-word interference paradigm: the unwelcome consequences of the random use of “in/animates”

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  5. A morphosyntactic approach to language contact in African varieties of English

    Studia Neophilologica, Vol. 95, Núm. 1, pp. 146-169

  6. A syntactic and pragmatic study of nominal vocatives in the Twitter exchanges of rappers’ fans

    Journal of Pragmatics, Vol. 207, pp. 93-110

  7. About Sustainable and Socially Responsible Lexicography: State of the Art

    Quaderns de filología. Estudis lingüístics, Núm. 28, pp. 9-20

  8. Acoustic limitrophies, or why Roald Dahl’s work sounds more serious than it seems

    European Journal of English Studies, Vol. 27, Núm. 3, pp. 427-444

  9. Acting with Lexicon and Lexicographical Resources: Critical Reflec-tions on the Use of Lexical, Lexicographic and Digital Literacy in Virtual Environments in Academic Writing in GfL

    Lexikos, Vol. 33, pp. 227-254

  10. Análisis basado en corpus de dos construcciones fraseológicas intensificadoras del español

    Nuevas aportaciones a las investigaciones en fraseología, paremiología y traducción (Peter Lang), pp. 129

  11. Aprendiendo de la pandemia: una experiencia de aula invertida en la enseñanza universitaria de lenguas extranjeras

    La formación y la innovación educativa: ejes para la transformación social (Dykinson), pp. 291-310

  12. Assessing task-based language teaching in Higher Education: A pilot interdisciplinary study on students' competence development

    Propuestas educativas y docentes desde la innovación y la transferencia de conocimiento a la sociedad (Ediciones Egregius), pp. 516-517

  13. Brexit, BrexLit e a nova diáspora galega

    Grial: revista galega de cultura, Núm. 237, pp. 45-51

  14. British-LatinX writers: Self-representation of the new Latin American diaspora in the UK

    Cultural Dynamics, Vol. 35, Núm. 3, pp. 177-200

  15. Caballeros codificados: las ediciones digitales de las obras de Hartmann von Aue (finales del s. XII)

    Tirant: Butlletí informatiu i bibliogràfic, Núm. 26, pp. 159-174

  16. Central American migration to the United States in the young adult novel we are not from here, by Jenny Torres Sanchez

    Anuario de investigación en literatura infantil y juvenil: ANILIJ, Núm. 21, pp. 11-23

  17. Chapter Las necesidades del usuario y la lexicografía digital

    Lexicografía hispánica / The Routledge Handbook of Spanish Lexicography (Taylor and Francis)

  18. Editorial (Deutsch)

    Yearbook of Phraseology

  19. Editorial (English)

    Yearbook of Phraseology

  20. El aprendizaje colaborativo mediado por TIC: la percepción de estudiantes de ingeniería química en tiempos de pandemia

    Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 17, Núm. 34, pp. 120-149