Departamento
Departamento de Filoloxía Inglesa e Alemá
Publicacións (72) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2023
-
Practically impossible: The development of an English approximator
Studia Neophilologica, Vol. 95, Núm. 1, pp. 63-81
-
"Even the apocalypse isn't the end": Emotional Numbness and the Reconstruction of Interpersonal Bonding in Nana Kwame Adjei-Brenyah's Friday Black
Hungarian Journal of English and American Studies, Vol. 29, Núm. 1, pp. 58-77
-
A Necropolitical Approach to Waste Theory
Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 86, pp. 147-156
-
A cautionary note on the studies using the picture-word interference paradigm: the unwelcome consequences of the random use of “in/animates”
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
A morphosyntactic approach to language contact in African varieties of English
Studia Neophilologica, Vol. 95, Núm. 1, pp. 146-169
-
A syntactic and pragmatic study of nominal vocatives in the Twitter exchanges of rappers’ fans
Journal of Pragmatics, Vol. 207, pp. 93-110
-
About Sustainable and Socially Responsible Lexicography: State of the Art
Quaderns de filología. Estudis lingüístics, Núm. 28, pp. 9-20
-
Acoustic limitrophies, or why Roald Dahl’s work sounds more serious than it seems
European Journal of English Studies, Vol. 27, Núm. 3, pp. 427-444
-
Acting with Lexicon and Lexicographical Resources: Critical Reflec-tions on the Use of Lexical, Lexicographic and Digital Literacy in Virtual Environments in Academic Writing in GfL
Lexikos, Vol. 33, pp. 227-254
-
Análisis basado en corpus de dos construcciones fraseológicas intensificadoras del español
Nuevas aportaciones a las investigaciones en fraseología, paremiología y traducción (Peter Lang), pp. 129
-
Aprendiendo de la pandemia: una experiencia de aula invertida en la enseñanza universitaria de lenguas extranjeras
La formación y la innovación educativa: ejes para la transformación social (Dykinson), pp. 291-310
-
Assessing task-based language teaching in Higher Education: A pilot interdisciplinary study on students' competence development
Propuestas educativas y docentes desde la innovación y la transferencia de conocimiento a la sociedad (Ediciones Egregius), pp. 516-517
-
Brexit, BrexLit e a nova diáspora galega
Grial: revista galega de cultura, Núm. 237, pp. 45-51
-
British-LatinX writers: Self-representation of the new Latin American diaspora in the UK
Cultural Dynamics, Vol. 35, Núm. 3, pp. 177-200
-
Caballeros codificados: las ediciones digitales de las obras de Hartmann von Aue (finales del s. XII)
Tirant: Butlletí informatiu i bibliogràfic, Núm. 26, pp. 159-174
-
Central American migration to the United States in the young adult novel we are not from here, by Jenny Torres Sanchez
Anuario de investigación en literatura infantil y juvenil: ANILIJ, Núm. 21, pp. 11-23
-
Chapter Las necesidades del usuario y la lexicografía digital
Lexicografía hispánica / The Routledge Handbook of Spanish Lexicography (Taylor and Francis)
-
Editorial (Deutsch)
Yearbook of Phraseology
-
Editorial (English)
Yearbook of Phraseology
-
El aprendizaje colaborativo mediado por TIC: la percepción de estudiantes de ingeniería química en tiempos de pandemia
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 17, Núm. 34, pp. 120-149