SARA
PEREZ SEIJO
Profesora axudante doutora
Publicacións (80) Publicacións de SARA PEREZ SEIJO
2025
-
Communicating public health risk: the case of radon gas
coord.
Routledge/Taylor & Francis Group
2024
-
An introduction to radon gas and risk communication
Communicating Public Health Risk: The Case of Radon Gas (Taylor and Francis), pp. 1-7
-
Auge y declive del vídeo 360 grados: evolución y características de la producción inmersiva en los medios de servicio público europeos (2015-2023)
Revista Mediterránea de Comunicación: Mediterranean Journal of Communication, Vol. 15, Núm. 2, pp. 81-100
-
Comunicar sobre radón: guía para profesionales de la comunicación
Universidade de Santiago de Compostela
-
Conclusions: Deductions on health communication in the current media scene and challenges for the future
Communicating Public Health Risk: The Case of Radon Gas (Taylor and Francis), pp. 120-135
-
Digitalización, política e inteligencia artificial: revisión sistematizada de la producción científica
Más poder local, Núm. 56, pp. 64-82
-
El combate de la desinformación como valor de los medios de comunicación de servicio público
El impacto de la desinformación en el ámbito local (Fragua), pp. 37-54
-
Experiencias inmersivas: : realidad virtual y realidad aumentada en periodismo, publicidad y artes
Tirant Humanidades
-
Innovating Public Service Media: A Diagnosis of the Innovation Applied as an Element of Public Value in Spain
Smart Innovation, Systems and Technologies
-
Innovation in Digital Media beyond Technology: The Audience-Centered Approach and Pending Challenges
Journalism and Media, Vol. 5, Núm. 1, pp. 311-324
-
Perspectivas de la realidad virtual y aumentada en el discurso informativo, persuasivo y artístico
Experiencias inmersivas: : realidad virtual y realidad aumentada en periodismo, publicidad y artes (Tirant Humanidades), pp. 19-36
2023
-
Artificial Intelligence in Journalism: Case Study of the Spanish, Portuguese and Brazilian News Media Systems
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 261-274
-
Artificial intelligence in journalism: Case study of the spanish, portuguese and brazilian news media systems
Blurring boundaries of journalism in digital media: new actors, models and practices (Springer Nature Switzerland AG), pp. 261-274
-
Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling
ed. lit.
Routledge/Taylor & Francis Group
-
Immersed in the news: how VR and 360-degree video have triggered a shift in journalistic storytelling
Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 67-77
-
Immersive Journalism: The Effect of System Immersion on Place Illusion and Co-Presence in 360-Degree Video Reporting
Systems, Vol. 11, Núm. 1
-
Inteligencia artificial y periodismo: transformaciones, oportunidades y retos
Inteligencia artificial, periodismo y democracia (Tirant Humanidades), pp. 73-98
-
Los formatos inmersivos con vídeo en 360º
Manual de nuevos formatos y narrativas para el periodismo y la no ficción (Tirant lo Blanch), pp. 205-228
-
Periodismo inmersivo con vídeo 360 grados:: valor, narrativa y retos de futuro
Doxa Comunicación: revista interdisciplinar de estudios de comunicación y ciencias sociales, Núm. 37, pp. 385-400
-
VIRTUAL, AUGMENTED AND MIXED REALITIES IN JOURNALISM: Theory, Practice, Critique
Brazilian Journalism Research, Vol. 19, Núm. 2