Publicacións (80) Publicacións de SARA PEREZ SEIJO

2025

  1. Communicating public health risk: the case of radon gas coord.

    Routledge/Taylor & Francis Group

2024

  1. An introduction to radon gas and risk communication

    Communicating Public Health Risk: The Case of Radon Gas (Taylor and Francis), pp. 1-7

  2. Auge y declive del vídeo 360 grados: evolución y características de la producción inmersiva en los medios de servicio público europeos (2015-2023)

    Revista Mediterránea de Comunicación: Mediterranean Journal of Communication, Vol. 15, Núm. 2, pp. 81-100

  3. Comunicar sobre radón: guía para profesionales de la comunicación

    Universidade de Santiago de Compostela

  4. Conclusions: Deductions on health communication in the current media scene and challenges for the future

    Communicating Public Health Risk: The Case of Radon Gas (Taylor and Francis), pp. 120-135

  5. Digitalización, política e inteligencia artificial: revisión sistematizada de la producción científica

    Más poder local, Núm. 56, pp. 64-82

  6. El combate de la desinformación como valor de los medios de comunicación de servicio público

    El impacto de la desinformación en el ámbito local (Fragua), pp. 37-54

  7. Experiencias inmersivas: : realidad virtual y realidad aumentada en periodismo, publicidad y artes

    Tirant Humanidades

  8. Innovating Public Service Media: A Diagnosis of the Innovation Applied as an Element of Public Value in Spain

    Smart Innovation, Systems and Technologies

  9. Innovation in Digital Media beyond Technology: The Audience-Centered Approach and Pending Challenges

    Journalism and Media, Vol. 5, Núm. 1, pp. 311-324

  10. Perspectivas de la realidad virtual y aumentada en el discurso informativo, persuasivo y artístico

    Experiencias inmersivas: : realidad virtual y realidad aumentada en periodismo, publicidad y artes (Tirant Humanidades), pp. 19-36

2023

  1. Artificial Intelligence in Journalism: Case Study of the Spanish, Portuguese and Brazilian News Media Systems

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 261-274

  2. Artificial intelligence in journalism: Case study of the spanish, portuguese and brazilian news media systems

    Blurring boundaries of journalism in digital media: new actors, models and practices (Springer Nature Switzerland AG), pp. 261-274

  3. Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling ed. lit.

    Routledge/Taylor & Francis Group

  4. Immersed in the news: how VR and 360-degree video have triggered a shift in journalistic storytelling

    Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 67-77

  5. Immersive Journalism: The Effect of System Immersion on Place Illusion and Co-Presence in 360-Degree Video Reporting

    Systems, Vol. 11, Núm. 1

  6. Inteligencia artificial y periodismo: transformaciones, oportunidades y retos

    Inteligencia artificial, periodismo y democracia (Tirant Humanidades), pp. 73-98

  7. Los formatos inmersivos con vídeo en 360º

    Manual de nuevos formatos y narrativas para el periodismo y la no ficción (Tirant lo Blanch), pp. 205-228

  8. Periodismo inmersivo con vídeo 360 grados:: valor, narrativa y retos de futuro

    Doxa Comunicación: revista interdisciplinar de estudios de comunicación y ciencias sociales, Núm. 37, pp. 385-400

  9. VIRTUAL, AUGMENTED AND MIXED REALITIES IN JOURNALISM: Theory, Practice, Critique

    Brazilian Journalism Research, Vol. 19, Núm. 2