Facultad de Psicología
Facultad
Universidad de Granada
Granada, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Granada (59)
2024
-
A standardized approach to measuring gender transparency in languages
Acta Psychologica, Vol. 246
-
Physical Exercise to Redynamize Interoception in Substance use Disorders
Current Neuropharmacology, Vol. 22, Núm. 6, pp. 1047-1063
-
Validating the Enright Forgiveness Inventory in Morocco: Religion and Forgiveness
Pastoral Psychology
-
When and How Information About Economic Inequality Affects Attitudes Towards Redistribution
Social Justice Research, Vol. 37, Núm. 3, pp. 262-288
2023
-
Expensive seems better: The price of a non-effective drug modulates its perceived efficacy
Cognitive Research: Principles and Implications, Vol. 8, Núm. 1
-
Exploring the nature of the gender-congruency effect: implicit gender activation and social bias
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Práctica 11. ¿Estímulos incondicionados o refuerzos y castigos?
Manual de prácticas de psicología de la educación: educación primaria (Editorial Universidad de Granada), pp. 65-72
-
Práctica 16. Aprendizaje por descubrimiento y Aprendizaje significativo
Manual de prácticas de psicología de la educación: educación primaria (Editorial Universidad de Granada), pp. 89-92
-
Práctica 27. ¡La mejor estrategia de aprendizaje es la mía!
Manual de prácticas de psicología de la educación: educación primaria (Editorial Universidad de Granada), pp. 135-138
-
Práctica 4. Pioneras de la Psicología de la Educación
Manual de prácticas de psicología de la educación: educación primaria (Editorial Universidad de Granada), pp. 27-30
-
Victimización de violencia sexual y mitos sobre la agresión sexual en jóvenes españoles
Revista Iberoamericana de Justicia Terapéutica, Núm. 6
2022
-
Cognitive Control Modulates the Expression of Implicit Sequence Learning: Congruency Sequence and Oddball-Dependent Sequence Effects
Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, Vol. 48, Núm. 8, pp. 842-855
-
Gaze Elicits Social and Nonsocial Attentional Orienting: An Interplay of Shared and Unique Conflict Processing Mechanisms
Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, Vol. 48, Núm. 8, pp. 824-841
-
Maybe causal, but still cautious: Reply to “Cautious or causal? Key implicit sequence learning paradigms should not be overlooked when assessing the role of DLPFC (Commentary on Prutean et al.)”
Cortex
2021
-
Consumo estatutario y desigualdad económica
Universitas psychologica, Vol. 20, Núm. 1
-
Economic Inequality Increases the Preference for Status Consumption
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
The causal role of DLPFC top-down control on the acquisition and the automatic expression of implicit learning: State of the art
Cortex, Vol. 141, pp. 293-310
2020
-
Asymmetrical effects of control on the expression of implicit sequence learning
Psychological Research, Vol. 84, Núm. 8, pp. 2157-2171
-
Evaluation of motivation for the treatment of drug addicts with personality disorders
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 23, pp. 1-9
2019
-
Large expert-curated database for benchmarking document similarity detection in biomedical literature search
Database, Vol. 2019, pp. 1-67