Artigos (29) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2017

  1. Analysis of the components of a cognitive-behavioral intervention administered via conference call for preventing depression among non-professional caregivers: a pilot study

    Aging and Mental Health, Vol. 21, Núm. 9, pp. 938-946

  2. Anxiety in a representative sample of the Spanish population over 50 years-old

    Revista Espanola de Geriatria y Gerontologia, Vol. 52, Núm. 4, pp. 197-200

  3. Asthma exacerbations: factors related to longer hospital stay

    Acta Clinica Belgica: International Journal of Clinical and Laboratory Medicine, Vol. 72, Núm. 6, pp. 379-384

  4. Calidad de vida del alumnado con alteraciones del desarrollo individual: Apoyos familiares desde la perspectiva profesional

    Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Núm. 11, pp. 1-5

  5. Creando y adaptando materiales para compartir: una experiencia con futuros maestros

    Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 35, Núm. 3, pp. 153-174

  6. Design process and preliminary psychometric study of a video game to detect cognitive impairment in senior adults

    PeerJ, Vol. 2017, Núm. 6

  7. Effects of Early Intervention on the Language of Mexican and Galician Preterm Infants

    Journal of Neonatology & Clinical Pediatrics, Vol. 4, Núm. 1, pp. 1-9

  8. Evaluación neuropsicológica de las dificultades de aprendizaje lectoescritoras en el aula

    Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Núm. 1, pp. 163-168

  9. Inteligencia emocional, optimismo y estrategias de afrontamiento en estudiantes universitarios

    Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Núm. 1, pp. 206-210

  10. La reeducación de las disgrafías: perspectivas neuropsicológica y psicolingüística

    Pensamiento psicológico, Vol. 15, Núm. 1, pp. 73-86

  11. Lexical, morphological and syntactic development in toddlers between 16 and 30 months old: A comparison across European Portuguese and Galician

    First Language, Vol. 37, Núm. 3, pp. 285-300

  12. Longitudinal assessment of verbal learning and memory in amnestic mild cognitive impairment: Practice effects and meaningful changes

    Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. JUL

  13. Los estereotipos de género y las TICs en estudiantes de secundaria

    Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Núm. 13, pp. 144-148

  14. Mental health problems and related factors in ecuadorian college students

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 14, Núm. 5

  15. Neurocognitive and Behavioral Indexes for Identifying the Amnestic Subtypes of Mild Cognitive Impairment

    Journal of Alzheimer's Disease, Vol. 60, Núm. 2, pp. 633-649

  16. Normative data for the Montreal Cognitive Assessment (MOCA) in a Spanish sample of community-dweller adults

    European Geriatric Medicine, Vol. 8, Núm. 3, pp. 240-244

  17. Perfil cognitivo alumnado de 1º de ESO y relación con rendimiento académico

    Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Núm. 1, pp. 241-244

  18. Pre-entry Characteristics, Perceived Social Support, Adjustment and Academic Achievement in First-Year Spanish University Students: A Path Model

    Journal of Psychology: Interdisciplinary and Applied, Vol. 151, Núm. 8, pp. 722-738

  19. Predictores del cambio clínicamente significativo en una intervención de prevención de la depresión

    Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 8, Núm. 1, pp. 9-20

  20. Predictors of students’ adjustment during transition to university in spain

    Psicothema, Vol. 29, Núm. 1, pp. 67-72