Departamento
Departamento de Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Artigos (29) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2017
-
Analysis of the components of a cognitive-behavioral intervention administered via conference call for preventing depression among non-professional caregivers: a pilot study
Aging and Mental Health, Vol. 21, Núm. 9, pp. 938-946
-
Anxiety in a representative sample of the Spanish population over 50 years-old
Revista Espanola de Geriatria y Gerontologia, Vol. 52, Núm. 4, pp. 197-200
-
Asthma exacerbations: factors related to longer hospital stay
Acta Clinica Belgica: International Journal of Clinical and Laboratory Medicine, Vol. 72, Núm. 6, pp. 379-384
-
Calidad de vida del alumnado con alteraciones del desarrollo individual: Apoyos familiares desde la perspectiva profesional
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Núm. 11, pp. 1-5
-
Creando y adaptando materiales para compartir: una experiencia con futuros maestros
Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 35, Núm. 3, pp. 153-174
-
Design process and preliminary psychometric study of a video game to detect cognitive impairment in senior adults
PeerJ, Vol. 2017, Núm. 6
-
Effects of Early Intervention on the Language of Mexican and Galician Preterm Infants
Journal of Neonatology & Clinical Pediatrics, Vol. 4, Núm. 1, pp. 1-9
-
Evaluación neuropsicológica de las dificultades de aprendizaje lectoescritoras en el aula
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Núm. 1, pp. 163-168
-
Inteligencia emocional, optimismo y estrategias de afrontamiento en estudiantes universitarios
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Núm. 1, pp. 206-210
-
La reeducación de las disgrafías: perspectivas neuropsicológica y psicolingüística
Pensamiento psicológico, Vol. 15, Núm. 1, pp. 73-86
-
Lexical, morphological and syntactic development in toddlers between 16 and 30 months old: A comparison across European Portuguese and Galician
First Language, Vol. 37, Núm. 3, pp. 285-300
-
Longitudinal assessment of verbal learning and memory in amnestic mild cognitive impairment: Practice effects and meaningful changes
Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. JUL
-
Los estereotipos de género y las TICs en estudiantes de secundaria
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Núm. 13, pp. 144-148
-
Mental health problems and related factors in ecuadorian college students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 14, Núm. 5
-
Neurocognitive and Behavioral Indexes for Identifying the Amnestic Subtypes of Mild Cognitive Impairment
Journal of Alzheimer's Disease, Vol. 60, Núm. 2, pp. 633-649
-
Normative data for the Montreal Cognitive Assessment (MOCA) in a Spanish sample of community-dweller adults
European Geriatric Medicine, Vol. 8, Núm. 3, pp. 240-244
-
Perfil cognitivo alumnado de 1º de ESO y relación con rendimiento académico
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Núm. 1, pp. 241-244
-
Pre-entry Characteristics, Perceived Social Support, Adjustment and Academic Achievement in First-Year Spanish University Students: A Path Model
Journal of Psychology: Interdisciplinary and Applied, Vol. 151, Núm. 8, pp. 722-738
-
Predictores del cambio clínicamente significativo en una intervención de prevención de la depresión
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 8, Núm. 1, pp. 9-20
-
Predictors of students’ adjustment during transition to university in spain
Psicothema, Vol. 29, Núm. 1, pp. 67-72