Publicacións (30) Publicacións de CRISTIAN AUGUSTO GONZALEZ ARIAS

2020

  1. Analyzing #lastesis feminist movement in twitter using topic models

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. Analyzing social media, analyzing the social? A methodological discussion about the demoscopic and predictive potential of social media

    Quality and Quantity, Vol. 54, Núm. 3, pp. 903-923

  3. Opinion flow over the pension system in four genres of the Chilean press: Coverage, voices and issues

    Logos: Revista de Linguistica, Filosofia y Literatura, Vol. 30, Núm. 1, pp. 138-153

2019

  1. Detection of Bots and Cyborgs in Twitter: A Study on the Chilean Presidential Election in 2017

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2018

  1. Forecasting the Chilean electoral year: Using twitter to predict the presidential elections of 2017

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. Reference to Self and Other in the Digital Public Sphere: The Case of Political Blogs

    Journal of Psycholinguistic Research, Vol. 47, Núm. 2, pp. 343-354

2016

  1. Conformación de "ingroups" y "outgroups" en el discurso de los lectores comentaristas en blogs periodísticos

    Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 65, pp. 149-168

  2. Interactividad en sitios web de medios:: buscando nuevas formas de diálogo con sus usuarios

    Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 22, pp. 549-566

  3. Modalidad deóntica como expresión de la regulación social en el discurso político ciudadano en las cadenas de comentarios en blogs de periodismo

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 32, pp. 201-220

2015

  1. Commercial Discourse

    ROUTLEDGE HANDBOOK OF HISPANIC APPLIED LINGUISTICS (ROUTLEDGE), pp. 512-530

  2. Commercial discourse

    The Routledge handbook of Hispanic applied linguistics (Routledge Reino Unido), pp. 512-530