MARIA DEL PILAR
MURIAS FERNANDEZ
Profesora titular de universidade
Publicacións (34) Publicacións de MARIA DEL PILAR MURIAS FERNANDEZ
2022
-
Liveability Versus Sustainability in Spanish Cities: First Evidences Using Synthetic Indicators
Applied Research in Quality of Life, Vol. 17, Núm. 4, pp. 1935-1960
2021
-
Heterogeneidad de los efectos de la crisis española en los mercados laborales urbanos
Eure, Vol. 47, Núm. 141, pp. 139-164
2020
-
A territorial estimate for household energy vulnerability: An application for Spain
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 15
2019
-
Evaluation and Management of Urban Liveability: A Goal Programming Based Composite Indicator
Social Indicators Research, Vol. 142, Núm. 2, pp. 689-712
2018
-
Sustainable urban liveability: A practical proposal based on a composite indicator
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 1
2016
-
A Malmquist-Based Approach to Change in Local Economic Well-being
Regional Studies, Vol. 50, Núm. 8, pp. 1273-1289
-
The Influence of Event Authenticity and Quality Attributes on Behavioral Intentions
Journal of Hospitality and Tourism Research, Vol. 40, Núm. 6, pp. 685-714
2014
-
De novo en Santiago de Compostela: as implicacións da lealdade para un destino turístico
Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais, Vol. 23, Núm. 2, pp. 47-68
2013
-
"Agora é cando, Galicia é onde": autenticidad y lealtad en el Xacobeo 2010
Xacobeo: de un recurso a un evento turístico global (Andavira), pp. 109-123
-
Valor añadido, autenticidad y lealtad en el Xacobeo 2010: una evaluación del evento a partir de las percepciones de los visitantes
Cuadernos de turismo, Núm. 31, pp. 225-244
-
Xacobeo: de un recurso a un evento turístico global
ed. lit.
Andavira
2012
-
First-time and repeaters tourists in Santiago de Compostela
Destination branding heritage and authenticity
-
How different motivations affect the experience?: a comparison of religious and cultural tourists in santiago de compostela
Destination branding heritage and authenticity
-
The Regions of Economic Well-being in Italy and Spain
Regional Studies, Vol. 46, Núm. 6, pp. 793-816
-
¿El vivir bien y el buen vivir, avanzan hacia el bienestar social?
Optimización-Estocástica-Recursiva-Coherente-Sistémica y sus variantes (probabilidad, econometría y estadística aplicada) (ECORFAN), pp. 425-444
2011
-
La utilización de indicadores para la financiación de un sistema universitario
Anales de ASEPUMA, Núm. 19
-
Sistemas de pensións e benestar económico da poboación maior: un indicador sintético para os países da OCDE
Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais, Vol. 20, Núm. 2, pp. 89-108
2010
-
Bienestar económico y regional: un enfoque comparativo entre regiones españolas e italinas
Investigaciones Regionales = Journal of Regional Research, Núm. 18, pp. 5-36
-
Determinants of tourist loyalty in the case of Santiago de Compostela (Spain)
Prepare the Tourism Booming in China [Recurso electrónico]: Proceedings the First International Conference on Tourism between China-Spain, march 28-31, 2010, Palma de Mallorca
2009
-
Análise da lealdade dos turistas que visitan a cidade de Santiago de Compostela
Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais, Vol. 18, Núm. 2, pp. 5-20