Publicacións (464) Publicacións de XOSE LOPEZ GARCIA

2024

  1. (Re)imaginar el periodismo inteligente

    Anuario ThinkEPI, Vol. 18, Vol. 1, pp. 2

  2. Comunicación y Big data [Presentación del monográfico]

    Doxa Comunicación: revista interdisciplinar de estudios de comunicación y ciencias sociales, Núm. 38, pp. 361-368

  3. Diez respuestas de la investigación científica a dudas de los periodistas digitales

    Infonomy, Vol. 2, Núm. 1

  4. El periodismo local reinventa estrategias. Decálogo para los desafíos en tiempos de inteligencia artificial

    Infonomy, Vol. 2, Núm. 1

  5. Intereses editoriales en el debate sobre Inteligencia Artificial: la renuncia de Geoffrey Hinton a Google en la prensa española

    Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 30, pp. 111-123

  6. Medios Nativos Digitales y Sus Comunidades Virtuales: Estrategias de Interacción y Participación en Redes Sociales

    El profesional de la información, Vol. 33, Núm. 1

  7. Nuevos tiempos para la verificación periodística: oportunidades y desafías para los medios locales

    El impacto de la desinformación en el ámbito local (Fragua), pp. 129-141

  8. Periodismo que busca un tránsito de comunicar sólo “para” a comunicar “con”. Algunas propuestas prácticas

    Infonomy, Vol. 2, Núm. 1

  9. The Challenge of Audiences as (re)Active Drivers of Journalistic Change

    Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 78, pp. 132-143

  10. The Ethical Revolution: Challenges and Reflections in the Face of the Integration of Artificial Intelligence in Digital Journalism

    Comunicación y sociedad = Communication & Society, Vol. 37, Núm. 3, pp. 237-254

2023

  1. AI application in journalism: ChatGPT and the uses and risks of an emergent technology

    El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 5

  2. Algunas claves que debemos tener en cuenta para la creación de un medio periodístico nativo digital sostenible en un ecosistema comunicativo cambiante

    Infonomy, Vol. 1, Núm. 1

  3. An Introduction to the Study of Journalism and Its Boundaries

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-12

  4. An introduction to the study of journalism and its boundaries

    Blurring boundaries of journalism in digital media: new actors, models and practices (Springer Nature Switzerland AG), pp. 1-12

  5. Blurring boundaries of journalism in digital media: new actors, models and practices dir.

    Springer Nature Switzerland AG

  6. ChatGPT: Stream of opinion in five newspapers in the first 100 days since its launch

    El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 5

  7. Digital journalism: from reinvention to constant innovation

    Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 8-18

  8. Evolution, trends and future of native media: From avant-garde to the epicenter of the communications ecosystem

    El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 2

  9. Fake News in the Post-COVID-19 Era? The Health Disinformation Agenda in Spain

    Societies, Vol. 13, Núm. 11

  10. Hybrid Media Communication Ecosystems: Redefining the Boundaries of Journalism

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 15-24