Casa, escola e localidadedesenvolvendo o sentido de lugar na educación infantil

  1. Tania Morgade Abollo
  2. Xosé Armas Castro
  3. Arandi Paz Fuentes
Zeitschrift:
Revista galega de educación

ISSN: 1132-8932

Datum der Publikation: 2024

Titel der Ausgabe: Patrimonio e Educación

Nummer: 89

Seiten: 49-51

Art: Artikel

Andere Publikationen in: Revista galega de educación

Zusammenfassung

An experience in a CEIP from Cambados, in the context of the training Practices of an Early Childhood Education teacher, is presented. A project titled Our favourite places was developed aimed at promoting a sense of place and ecological identity in a 5-year-old classroom.

Bibliographische Referenzen

  • Adams, J. D., Greenwood, D. A., Thomashow, M. and Rus, A. (2017). Sense of Place. En A. Russ e M. E. Krasny (Eds.), Urban Environmental Rducation Review (pp. 68-75). Cornell University Press.
  • Brillante, P. e Mnakiw, S. (2015). A Sense of Place: Human Geography in the Early Childhood Classroom. Young Children, 70(3), 2-9.
  • Smith, G. A. e Sobel, D. (2010). Place- and Community-based Education in Schools. Routledge.
  • Sobel, D. (1999). Beyond Ecophobia: Reclaiming the Heart in Nature Education. Nature Study, 49, 4-12.
  • Zeichner, K. (2010). Nuevas epistemologías en formación del profesorado. Repensando las conexiones entre as asignaturas del campus y las experiencias de prácticas en la formación del profesorado en la Universidad. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 24(2), 123-149.