La empleabilidad de los universitarios en Europa. Contribuciones de la educación no formal

  1. García-Álvarez, Jesús 1
  2. Vázquez-Rodríguez, Ana 1
  3. Mella Núñez, Ígor 1
  1. 1 Universidade de Santiago de Compostela
    info

    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

Revista:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Ano de publicación: 2017

Título do exemplar: XIV Congreso Psicopedagogía. Área 7: FORMACIÓN Y TRANSICIÓN PARA EL MUNDO DEL TRABAJO

Número: 7

Páxinas: 45-48

Tipo: Artigo

DOI: 10.17979/REIPE.2017.0.07.2420 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

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Resumo

The main objective of this paper is to identify and analyse the impact of non-formal education on the employability of graduates. Using qualitative methodologies, we review majorstudies and reports that took into account, specifically, variables associatedto the participation of graduates in non-formal education and their contribution to the development of career building skills. The results indicate the need for universities to reconsider the importance of their “third mission” to give it more salience in their activities. This would entail, in particular, making sure that social and economic actors and priorities are present in their activities.

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