Instituto de Ciencias da Educación (ICE)
Institut
Universidad de Cantabria
Santander, EspañaPublikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad de Cantabria (23)
2024
-
Editorial
Alteridad, Vol. 19, Núm. 1, pp. 7-9
2023
-
Resolución de ecuaciones lineales mediante una herramienta de retroalimentación
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 600
-
Teacher growth in exploiting mathematics competencies through STEAM projects
ZDM - Mathematics Education, Vol. 55, Núm. 7, pp. 1283-1297
2022
-
Confirmation et recatholicisation en Galice aux XIXe siècle
Le sacrement oublié: histoire de la confirmation XVIe-XXe siécle (Presses Universitaires François Rabelais), pp. 173-194
-
Reflexiones del open steam group sobre el impacto del enfoque integrado del contenido en el aprendizaje de las matemáticas
Investigación en Educación Matemática XXV
2021
-
An attempt to evaluate STEAM project-based instruction from a school mathematics perspective
ZDM - Mathematics Education, Vol. 53, Núm. 5, pp. 1137-1148
-
DO PRE-SERVICE TEACHERS ATTAIN THE EVALUATION STANDARDS OF COMPULSORY EDUCATION?
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Proyectos STEAM con formato KIKS para el desarrollo de competencias clave
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 66, pp. 33-43
-
The chimera of the competency-based approach to teaching mathematics: a study of carpentry purchases for home projects
Educational Studies in Mathematics, Vol. 107, Núm. 2, pp. 339-357
2020
-
Creating realistic mathematics tasks involving authenticity, cognitive domains, and openness characteristics: A study with pre-service teachers
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 22, pp. 1-17
2019
-
An attempt to identify the issues underlying the lack of consistent conceptualisations in the field of student mathematics-related beliefs
PLoS ONE, Vol. 14, Núm. 11
-
DISCURSIVE, OPERATIONAL AND NORMATIVE PRACTICES IN TEACHING PROCESSES ON MEASUREMENT OF MAGNITUDES
REVISTA PRAXIS EDUCACIONAL, Vol. 15, Núm. 33, pp. 374-399
-
El sacramento olvidado: la confirmación en la archidiócesis de Santiago, fines del XVI a 1833
Studia historica. Historia moderna, Vol. 41, Núm. 2, pp. 35-69
-
Is the relationship between art and mathematics addressed thoroughly in Spanish secondary school textbooks?
Journal of Mathematics and the Arts, Vol. 13, Núm. 1-2, pp. 25-47
-
La igualdad de género en la formación de profesionales de la educación
Formar para transformar. Cambio social y profesiones educativas (Editorial GEU), pp. 317-336
-
Modelización matemática de la evolución de dos reactivos químicos
Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 101, pp. 147-155
-
Skill levels on visualization and spatial reasoning in pre-service primary teachers
Universal Journal of Educational Research, Vol. 7, Núm. 12, pp. 2647-2661
2018
-
Análisis de actividades steam en una educación matemática inclusiva
Investigación en Educación Matemática XXII
-
Análisis epistémico y cognitivo de una tarea de visualización en el espacio bidimensional
REDIMAT, Vol. 7, Núm. 3, pp. 251-279
-
Truncamiento de los vértices de un cubo
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 80, pp. 27-34