Publicacións en colaboración con investigadores/as de Universitat d'Alacant (90)

2023

  1. A new assemblage of late Neanderthal remains from Cova Simanya (NE Iberia)

    Frontiers in Earth Science, Vol. 11

  2. Benchmarking methods and data for the whole-outline geometric morphometric analysis of lithic tools

    Evolutionary anthropology

  3. Cal Sitjo: A new Mesolithic to Neolithic sequence in a chert-rich region (Sant Marti de Tous, NE Iberia)

    JOURNAL OF LITHIC STUDIES, Vol. 10, Núm. 2

  4. Cambio climático y educación: Una revisión de la documentación oficial

    Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 69, Núm. 1, pp. 107-134

  5. Cambio climático y objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS): Adaptación y enseñanza como retos principales en el ámbito Mediterráneo

    Finisterra: Revista Portuguesa de Geografia, Vol. 58, Núm. 122, pp. 39-61

  6. Climate Change in School Geography Textbooks (Spain) in the Era of the ICTs: Perception and Teaching According to Teachers

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 8

  7. Educando en el riesgo. Formación y propuestas didácticas para incrementar la resiliencia socio-territorial de la población escolar

    Anales de geografía de la Universidad Complutense, Vol. 43, Núm. 2, pp. 413-434

  8. Establishing a new workflow in the study of core reduction intensity and distribution

    JOURNAL OF LITHIC STUDIES, Vol. 10, Núm. 2

  9. How is flood risk explained in the subject of geography in Spanish schools? An approach based on social science textbooks (primary education)

    International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 32, Núm. 2, pp. 124-139

  10. Impacts of Early Holocene environmental dynamics on open-air occupation patterns in the Western Mediterranean: insights from El Arenal de la Virgen (Alicante, Spain)

    Journal of Quaternary Science, Vol. 38, Núm. 5, pp. 725-749

  11. Ludificación en la geografía española. Estado de la cuestión (1980-2022)

    Espacio, tiempo y forma. Serie VI, Geografía, Tomo 16, pp. 145-170

  12. Mejorar la resiliencia ante las inundaciones en la Vega Baja (España). Propuesta didáctica en bachillerato

    V Congreso Nacional del Agua - Libro de Actas

  13. Mesolithic hearth-pits and formation processes: a geoarchaeological investigation of sediments from El Arenal de la Virgen site (SE Iberia)

    Archaeological and Anthropological Sciences, Vol. 15, Núm. 7

  14. Representaciones del profesorado en formación de Ciencias Sociales sobre su capacitación docente para enseñar el cambio climático

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 271-290

  15. Representaciones sociales y cambio climático en la Geografía escolar. Un estudio de caso desde la formación del profesorado

    Scripta Nova: Revista electrónica de geografía y ciencias sociales, Vol. 27, Núm. 4

  16. The Adaptation to Climate Change in Primary Education and Approach from the Social Sciences Textbooks

    Disaster Risk Reduction for Resilience: Climate Change and Disaster Risk Adaptation (Springer International Publishing), pp. 61-75

  17. The Technological Behaviours of Homo antecessor: Core Management and Reduction Intensity at Gran Dolina-TD6.2 (Atapuerca, Spain)

    Journal of Archaeological Method and Theory, Vol. 30, Núm. 3, pp. 964-1001