Publications (18) Publications in which a researcher has participated

2022

  1. Ana Garrido. Xohana Torres. Da viúva de vivo á muller navegante

    Revista 2i: Estudos de identidade e intermedialidade, Vol. 4, Núm. 5, pp. 155-156

  2. Anti-choking suction devices use. A pilot simulated study with parents and kindergarten teachers

    Resuscitation

  3. Cabreiros, 15 anos de dinamización comunitaria: Olladas e recursos interxeneracionais no rural

    Revista galega de educación, Núm. 82, pp. 88-89

  4. Corrigendum to “Factors influencing students’ perceived impact of learning and satisfaction in Computer Supported Collaborative Learning” [Computers & Education 174 (2021) 104310] (Computers & Education (2021) 174, (S0360131521001871), (10.1016/j.compedu.2021.104310))

    Computers and Education

  5. Editorial: Service Learning, Educational Innovation and Social Transformation

    Frontiers in Education

  6. Fernández Suárez, G. F. y Fernández Tilve, M. D. (2022). La gestión cultural en la era digital. Madrid, McGraw Hill, 322 pp.

    ESE: Estudios sobre educación., Núm. 43, pp. 219-221

  7. Is the AED as intuitive as we think? Potential relevance of “The Sound of Silence” during AED use

    Resuscitation Plus

  8. La educación como catalizador de desarrollo social

    REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, Núm. 24

  9. Los Fondos de Conocimiento. Situando el aprendizaje en la familia y la comunidad

    Revista de antropología social, Vol. 31, Núm. 2, pp. 261-262

  10. Miguel A. Santos Rego, Mar Lorenzo Moledo, Ígor Mella Núñez (2020). El aprendizaje-servicio y la educación universitaria. Hacer personas competentes. Octaedro. ISBN: 9788418615009

    Athenea Digital: revista de pensamiento e investigación social, Vol. 22, Núm. 3

  11. Preface

    Vocational Guidance in Europe: Challenges, Needs, Solutions, and Development Perspectives

  12. Rodríguez Rodríguez, X. e Felpeto Carballeira, X. M. (coords.) (2020). Cabreiros, 15 anos de dinamización Comunitaria. Olladas e recursos interxeneracionais no rural. Santiago de Compostela: Andavira Editora, ISBN 978-84-123245-9-4

    Semata: Ciencias sociais e humanidades, Núm. 34

  13. Santos Rego, M. A., Lorenzo Moledo, M. y Míguez Salina, G. (2022). Fondos de conocimiento familiar e intervención educativa. Comprender las circunstancias sociohistóricas de los estudiantes. Narcea, 141 pp.

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 74, Núm. 4, pp. 163-164

  14. Santos Rego, M. A., Lorenzo Moledo, M., y Mella Núñez, Í. (2020). El aprendizaje-servicio y la educación universitaria. Hacer personas competentes. Barcelona: Octaedro. 193 pp. ISBN: 978-84-18615-00-9

    Revista de educación, Núm. 397, pp. 385-386

  15. Santos-Rego, M.A., Lorenzo-Moledo, M., y Miguez-Salina, G. (2022). Fondos de conocimiento familiar e intervención educativa. Madrid: Narcea. 141 pp. ISBN: 9788427728820

    Revista de educación, Núm. 397, pp. 386-388

  16. Transcender o paradigma do deficit: Unha recensión de “Fondos de Conocimiento Familiar e Intervención Educativa”

    Revista galega de educación, Núm. 84, pp. 84-85

  17. «Ni n ni ff»: Programa coeducativo de prevención de (ciber)acoso sexual.

    Revista galega de educación, Núm. 83, pp. 94-95

  18. Álvarez-C astillo, J. L. y García-Cano, M. (eds.) (2022). Diversidad e inclusión en la universidad. La vía de la institucionalización. Narcea, 253 pp.

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 74, Núm. 3, pp. 145-146