Artigos (53) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2024

  1. (Re)imaginar el periodismo inteligente

    Anuario ThinkEPI, Vol. 18, Vol. 1, pp. 2

  2. A Multi-perspective Approach to AI integration in the Communication Sector: Strategies, Uses, Debates, and Challenges

    Trípodos, Núm. 55, pp. 6-9

  3. A Shift Amid the Transition: Towards Smarter, More Resilient Digital Journalism in the Age of AI and Disinformation

    Social Sciences, Vol. 13, Núm. 8

  4. AI Implementation Strategies in the Spanish Press Media: Organizational Dynamics, Application Flows, Uses and Future Trends

    Trípodos, Núm. 55, pp. 10-32

  5. Análisis de la atención en los servicios sociales a las mujeres mayores de 65 años víctimas de violencia de género

    Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 46, pp. 314-335

  6. Auge y declive del vídeo 360 grados: evolución y características de la producción inmersiva en los medios de servicio público europeos (2015-2023)

    Revista Mediterránea de Comunicación: Mediterranean Journal of Communication, Vol. 15, Núm. 2, pp. 81-100

  7. Building the future of European Public Service Media: innovation priorities, key points and optimization areas in PSM

    Comunicación y sociedad = Communication & Society, Vol. 37, Núm. 3, pp. 107-123

  8. Capítulo 1. Hacia una definición del valor de los medios de comunicación de servicio público: una propuesta sostenible y adaptable

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 30, pp. 17-39

  9. Catalysts of Change: Technological Innovations Shaping Spanish Public Proximity Media

    Journalism and Media, Vol. 5, Núm. 2, pp. 444-455

  10. Comunicación y Big data [Presentación del monográfico]

    Doxa Comunicación: revista interdisciplinar de estudios de comunicación y ciencias sociales, Núm. 38, pp. 361-368

  11. Convocar la historia. La latencia del archivo en los espacios y los cuerpos de Nación, Una revuelta sin imágenes y Una dedicatoria a lo bestia

    Fotocinema: revista científica de cine y fotografía, Núm. 29, pp. 17-41

  12. Covering the EU at local level: A multiple-case study in Germany, the UK and Spain

    International Communication Gazette, Vol. 86, Núm. 2, pp. 124-145

  13. Del amor y la guerra

    Caiman cuadernos de cine, Núm. 185, pp. 82-82

  14. Diez respuestas de la investigación científica a dudas de los periodistas digitales

    Infonomy, Vol. 2, Núm. 1

  15. Digitalización, política e inteligencia artificial: revisión sistematizada de la producción científica

    Más poder local, Núm. 56, pp. 64-82

  16. Disinformation and Local Media in the Iberian Context: How to Protect News Credibility

    Journalism and Media, Vol. 5, Núm. 1, pp. 65-77

  17. Dissecting Social Media Journalism: A Comparative Study Across Platforms, Outlets and Countries

    Journalism Studies, Vol. 25, Núm. 9, pp. 1053-1075

  18. Effects of populism: The agenda of fact-checking agencies to counter European right-wing populist parties

    European Journal of Communication, Vol. 39, Núm. 2, pp. 105-121

  19. El periodismo local reinventa estrategias. Decálogo para los desafíos en tiempos de inteligencia artificial

    Infonomy, Vol. 2, Núm. 1

  20. Employer branding approach in Latin America: Trends from a bibliometric analysis

    Revista Venezolana de Gerencia, Vol. 29, Núm. 105, pp. 141-159