Facultad
Facultade de Ciencias da Comunicación
Artigos (53) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2024
-
(Re)imaginar el periodismo inteligente
Anuario ThinkEPI, Vol. 18, Vol. 1, pp. 2
-
A Multi-perspective Approach to AI integration in the Communication Sector: Strategies, Uses, Debates, and Challenges
Trípodos, Núm. 55, pp. 6-9
-
A Shift Amid the Transition: Towards Smarter, More Resilient Digital Journalism in the Age of AI and Disinformation
Social Sciences, Vol. 13, Núm. 8
-
AI Implementation Strategies in the Spanish Press Media: Organizational Dynamics, Application Flows, Uses and Future Trends
Trípodos, Núm. 55, pp. 10-32
-
Análisis de la atención en los servicios sociales a las mujeres mayores de 65 años víctimas de violencia de género
Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 46, pp. 314-335
-
Auge y declive del vídeo 360 grados: evolución y características de la producción inmersiva en los medios de servicio público europeos (2015-2023)
Revista Mediterránea de Comunicación: Mediterranean Journal of Communication, Vol. 15, Núm. 2, pp. 81-100
-
Building the future of European Public Service Media: innovation priorities, key points and optimization areas in PSM
Comunicación y sociedad = Communication & Society, Vol. 37, Núm. 3, pp. 107-123
-
Capítulo 1. Hacia una definición del valor de los medios de comunicación de servicio público: una propuesta sostenible y adaptable
Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 30, pp. 17-39
-
Catalysts of Change: Technological Innovations Shaping Spanish Public Proximity Media
Journalism and Media, Vol. 5, Núm. 2, pp. 444-455
-
Comunicación y Big data [Presentación del monográfico]
Doxa Comunicación: revista interdisciplinar de estudios de comunicación y ciencias sociales, Núm. 38, pp. 361-368
-
Convocar la historia. La latencia del archivo en los espacios y los cuerpos de Nación, Una revuelta sin imágenes y Una dedicatoria a lo bestia
Fotocinema: revista científica de cine y fotografía, Núm. 29, pp. 17-41
-
Covering the EU at local level: A multiple-case study in Germany, the UK and Spain
International Communication Gazette, Vol. 86, Núm. 2, pp. 124-145
-
Del amor y la guerra
Caiman cuadernos de cine, Núm. 185, pp. 82-82
-
Diez respuestas de la investigación científica a dudas de los periodistas digitales
Infonomy, Vol. 2, Núm. 1
-
Digitalización, política e inteligencia artificial: revisión sistematizada de la producción científica
Más poder local, Núm. 56, pp. 64-82
-
Disinformation and Local Media in the Iberian Context: How to Protect News Credibility
Journalism and Media, Vol. 5, Núm. 1, pp. 65-77
-
Dissecting Social Media Journalism: A Comparative Study Across Platforms, Outlets and Countries
Journalism Studies, Vol. 25, Núm. 9, pp. 1053-1075
-
Effects of populism: The agenda of fact-checking agencies to counter European right-wing populist parties
European Journal of Communication, Vol. 39, Núm. 2, pp. 105-121
-
El periodismo local reinventa estrategias. Decálogo para los desafíos en tiempos de inteligencia artificial
Infonomy, Vol. 2, Núm. 1
-
Employer branding approach in Latin America: Trends from a bibliometric analysis
Revista Venezolana de Gerencia, Vol. 29, Núm. 105, pp. 141-159