Publicacións (77) Publicacións de ALBA SILVA RODRIGUEZ

2023

  1. El documental en España. Edición Casimiro Torreiro y Alejandro Albarado

    RAE-IC: Revista de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación, Vol. 10, Núm. 19, pp. 465-474

  2. El periodismo de videojuegos en España. Ecosistema mediático y tendencias de una especialización cultural : Reseña

    RAE-IC: Revista de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación, Vol. 10, Núm. 20

  3. Evolution, trends and future of native media: From avant-garde to the epicenter of the communications ecosystem

    El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 2

  4. Models for Mobile Communication and Effects on the Boundaries of Journalism

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 201-213

  5. Models for mobile communication and effects on the boundaries of journalism

    Blurring boundaries of journalism in digital media: new actors, models and practices (Springer Nature Switzerland AG), pp. 201-213

  6. Redefining journalism narratives, distribution strategies, and user involvement based on innovation in digital native media

    Journalism, Vol. 24, Núm. 6, pp. 1322-1341

  7. The role of mobile media in journalism education

    Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 43-55

2022

  1. Actualización de las fases del contenido periodístico para dispositivos móviles

    Revista de comunicación, Vol. 21, Núm. 1, pp. 367-387

  2. An Introduction to ‘Total Journalism’

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-9

  3. An introduction to "Total Journalism"

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 1-9

  4. Los medios bajo el prisma de la audiencia española: cuestión de confianza

    Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 28, pp. 447-459

  5. Noticias falsas en Reino Unido y España: algunas definiciones, historia y estrategias para su verificación

    25 años de ciberdemocracia en España: estrategias y actores emergentes. Nuevas formas de comunicación, nativos digitales y actores periféricos (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 131-150

  6. Periodismo móvil y medios digitales

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 159-172

  7. Producing Content in the Ubiquitous, Mobile Era: The Case of Digital Media

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 69-81

  8. Producing content in the ubiquitous, mobile era: the case of digital media

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 69-81

  9. Television debates, live-tweeting and social audience

    Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections (Palgrave Macmillan), pp. 155-168

  10. Total journalism: Models, techniques and challenges dir.

    Springer Suiza