ALBA
SILVA RODRIGUEZ
Profesora titular de universidade
Publicacións (77) Publicacións de ALBA SILVA RODRIGUEZ
2024
-
Innovation in Digital Media beyond Technology: The Audience-Centered Approach and Pending Challenges
Journalism and Media, Vol. 5, Núm. 1, pp. 311-324
- Journalism, Digital Media and the Fourth Industrial Revolution
-
The Fourth Industrial Revolution: Implications for Journalism and the Media
Journalism, Digital Media and the Fourth Industrial Revolution, pp. 1-12
2023
-
El documental en España. Edición Casimiro Torreiro y Alejandro Albarado
RAE-IC: Revista de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación, Vol. 10, Núm. 19, pp. 465-474
-
El periodismo de videojuegos en España. Ecosistema mediático y tendencias de una especialización cultural : Reseña
RAE-IC: Revista de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación, Vol. 10, Núm. 20
-
Evolution, trends and future of native media: From avant-garde to the epicenter of the communications ecosystem
El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 2
-
Models for Mobile Communication and Effects on the Boundaries of Journalism
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 201-213
-
Models for mobile communication and effects on the boundaries of journalism
Blurring boundaries of journalism in digital media: new actors, models and practices (Springer Nature Switzerland AG), pp. 201-213
-
Redefining journalism narratives, distribution strategies, and user involvement based on innovation in digital native media
Journalism, Vol. 24, Núm. 6, pp. 1322-1341
-
The role of mobile media in journalism education
Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 43-55
2022
-
Actualización de las fases del contenido periodístico para dispositivos móviles
Revista de comunicación, Vol. 21, Núm. 1, pp. 367-387
-
An Introduction to ‘Total Journalism’
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-9
-
An introduction to "Total Journalism"
Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 1-9
-
Los medios bajo el prisma de la audiencia española: cuestión de confianza
Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 28, pp. 447-459
-
Noticias falsas en Reino Unido y España: algunas definiciones, historia y estrategias para su verificación
25 años de ciberdemocracia en España: estrategias y actores emergentes. Nuevas formas de comunicación, nativos digitales y actores periféricos (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 131-150
-
Periodismo móvil y medios digitales
Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 159-172
-
Producing Content in the Ubiquitous, Mobile Era: The Case of Digital Media
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 69-81
-
Producing content in the ubiquitous, mobile era: the case of digital media
Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 69-81
-
Television debates, live-tweeting and social audience
Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections (Palgrave Macmillan), pp. 155-168
-
Total journalism: Models, techniques and challenges
dir.
Springer Suiza