Publicacións (258) Publicacións de MARIA PILAR JIMENEZ ALEIXANDRE

filter_list

2024

  1. Cultural semiotic resources in young children’s science drawings

    Cultural Studies of Science Education, Vol. 19, Núm. 2-3, pp. 295-315

2023

  1. DISCOURSE PRACTICES IN SCIENCE LEARNING

    Handbook of Research on Science Education: Volume III (Taylor and Francis), pp. 413-446

  2. Onde abrolla o manancial: a paisaxe na raíz do ensaísmo galego

    Real Academia Galega

2021

  1. "Sangue e auga": a voz da muller, a furia dos escualos

    Boletín da Real Academia Galega, Núm. 382, pp. 97-105

  2. Argumentation and inquiry learning

    International Handbook of Inquiry and Learning (Taylor and Francis), pp. 221-238

  3. Damnatio ad Bestias: Performing Animality and Womanhood in Contemporary Irish and Galician Poetry

    Altre Modernita, pp. 84-98

  4. Emotional Tension as a Frame for Argumentation and Decision-Making: Vegetarian vs. Omnivorous Diets

    Frontiers in Psychology, Vol. 12

  5. Gestión de conflictos entre pruebas, posiciones socialmente establecidas y acción en un dilema sobre dietas

    Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021: Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible

  6. «A educación do home e da muller»: o ensaio feminista mais importante de Emilia Pardo Bazán

    Areal: revista cultural de Sada, Núm. 23, pp. 41-43

2020

  1. El impacto ambiental de la alimentación: argumentos de alumnado de Magisterio y Secundaria

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 38, Núm. 1, pp. 127-145

  2. How to gather and analyse quality evidence about successful biology classrooms

    Biology education research: contemporary topics and directions

  3. Non (sempre) racho poemas

    Dorna: expresión poética galega, Núm. 43, pp. 111-112

  4. What to Eat Here and Now: Contextualization of Scientific Argumentation from a Place-Based Perspective

    International Perspectives on the Contextualization of Science Education (Springer International Publishing), pp. 15-46

  5. ¿Cómo sabemos lo que sabemos?: Mediante la argumentación y el uso de pruebas, herramientas para aprender y desarrollar el pensamiento crítico

    Enseñando ciencia con ciencia (Fundación Lilly), pp. 75-86

2019

  1. "Elisa e Marcela" segundo Isabel Coixet: unha lectura feminista

    Andaina: revista do Movemento Feminista Galego, Núm. 70, pp. 56-57

  2. Interdisciplinarity and Argumentation in Chemistry Education

    ARGUMENTATION IN CHEMISTRY EDUCATION: RESEARCH, POLICY AND PRACTICE (ROYAL SOC CHEMISTRY), pp. 32-61

  3. Students’ Progression in Monitoring Anomalous Results Obtained in Inquiry-Based Laboratory Tasks

    Research in Science Education, Vol. 49, Núm. 1, pp. 243-264

  4. ¿Cómo llega el agua a las nubes? Construcción de explicaciones sobre cambios de estado en educación infantil

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 16, Núm. 2, pp. 2101