FRANCISCO MANUEL
CAMPOS FREIRE
Profesor emérito ad honorem
Publicacións (180) Publicacións de FRANCISCO MANUEL CAMPOS FREIRE
2024
-
Catalysts of Change: Technological Innovations Shaping Spanish Public Proximity Media
Journalism and Media, Vol. 5, Núm. 2, pp. 444-455
-
Politicisation Persists and Is Increasing in European Public Service Media in the Digital Society
Media and Communication, Vol. 12
2023
-
La credibilidad de los informativos de la televisión pública en España
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 76, pp. 73-84
-
Monetization of digital newspapers: Experimentation with brand extension and buying influence
El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 1
-
Public value tests and citizen participation in public service media’s decision-making: Story of a missed opportunity
Public Service Media's Contribution to Society (Nordicom, University of Gothenburg), pp. 221-242
2022
-
Participación ciudadana y valor público: En búsqueda de la legitimidad del servicio audiovisual público
Gestión de medios públicos en el entorno digital: Nuevos valores, estrategias multiplataforma e internet de servicio público (Tirant Humanidades), pp. 13-34
-
Social Implications of Paywalls in a Polarized Society: Representations, Inequalities, and Effects of Citizens’ Political Knowledge
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 169-179
-
Social implications of paywalls in a polarized society: representations, inequalities, and effects of citizens' political knowledge
Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 169-179
2021
-
Chapter 8. The gobernance of public service media for the Internet Society
The values of public service media in the Internet society (Palgrave Macmillan), pp. 129-154
-
Chapter I. Introduction: The values of public service media in the Internet Society
The values of public service media in the Internet society (Palgrave Macmillan), pp. 3-20
-
El desfase de la regulación audiovisual y electoral en la era de Internet
Debates electorales en televisión y redes sociales en España (Comunicación Social), pp. 27-47
-
La participación, el punto más débil de la gobernanza de las RTV públicas
Participación ciudadana y medios de comunicación públicos 1: conceptos y teorías (Tirant Humanidades), pp. 199-225
-
Medios de comunicación públicos y participación
adComunica: revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación, Núm. 21, pp. 21-24
-
O carácter e rectitude do perfil de Maneiro
Arturo Maneiro, periodista: visto por sus colegas (Asociación de Periodistas de Galicia), pp. 15-17
-
Public service media as a political issue: How does the european parliament approach PSM and communication rights?
Journal of Information Policy, Vol. 10, pp. 439-473
-
The values of public service media in the Internet society
ed. lit.
Palgrave Macmillan
2020
-
Historia, evolución, audiencia y agenda temática de los debates electorales televisados en España dentro del contexto europeo
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 26, pp. 787-806
-
Journalists’ Empowerment Through Protest in the Newsroom and Beyond: How the Viernes Negros Movement Reshaped the Independence of the Spanish Public Television
Journalism Studies, Vol. 21, Núm. 14, pp. 2042-2057
-
La caída de los ingresos y la audiencia de los medios públicos europeos (2010-2018)
Revista de comunicación, Vol. 19, Núm. 2, pp. 145-160
-
La reforma de la legislación audiovisual y de la cobertura electoral en España
Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 76, pp. 143-161