Publicacións (53) Publicacións de LUCIA REY ARES

2024

  1. ChatGPT in education: an analysis of students' perceptions

    Conocimiento compartido y educación (Dykinson), pp. 522-535

  2. Job expectations and financial fragility: evidence from pre-COVID Spain

    Empirical Economics, Vol. 66, Núm. 4, pp. 1709-1733

  3. Self-control and debt decisions relationship: evidence for different credit options

    Current Psychology, Vol. 43, Núm. 1, pp. 340-357

2023

  1. A Comprehensive Approach to Measuring Financial Vulnerability and Literacy: Unveiling Connections

    SAGE Open, Vol. 13, Núm. 4

  2. Alumnas e alumnos ante a irrupción de ChatGPT

    Epistemoloxías feministas en acción: VIII Xornada Universitaria Galega en Xénero

  3. Consumer financial vulnerability: Review, synthesis, and future research agenda

    Journal of Economic Surveys

  4. Financial Vulnerability in Spain: Analysis from a Gender Perspective

    Géneros, Vol. 12, Núm. 2, pp. 163-200

  5. Financial capability and households’ financial vulnerability: evidence for the Spanish case

    Managerial Finance, Vol. 49, Núm. 4, pp. 679-702

  6. La alfabetización financiera y las características sociodemográficas del emprendedor: un análisis de las pequeñas empresas españolas

    GCG: revista de globalización, competitividad y gobernabilidad, Vol. 17, Núm. 1, pp. 49-69

  7. Las características empresariales como determinantes de la alfabetización financiera de las personas empresarias

    GCG: revista de globalización, competitividad y gobernabilidad, Vol. 17, Núm. 3, pp. 73-88

  8. Life insurance consumption across generations: The roles of financial knowledge, planning horizon, and self-control

    International Journal of Finance and Economics

  9. Los shocks de salud y la vulnerabilidad financiera de la población española a examen

    European Journal of Applied Business and Management, Vol. 9, Núm. 4

  10. Perfil dos fogares financieiramente fráxiles: análise comparada de Galicia e España

    Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais, Vol. 32, Núm. 1, pp. 127-162

2022

  1. Acompañamiento personalizado al alumnado en el proceso de enseñanza-aprendizaje: el plan de acción tutorial

    International Handbook of Innovation and Assessment of the Quality of Higher Education and Research. Vol. 1 (Thomson Reuters-Civitas)

  2. Competencia financiera y comportamientos financieros saludables: un enfoque por generaciones

    Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery: XXXVI Congreso Anual AEDEM: 1 al 3 de junio de 2022, Pozuelo de Alarcón, Madrid

  3. Do social interactions matter for borrowing behaviour of the Europeans aged 50+?

    International Journal of Bank Marketing, Vol. 40, Núm. 1, pp. 27-49

  4. La alfabetización y vulnerabilidad financieras de la población adulta española: un análisis por generaciones

    Panorama social, Núm. 35, pp. 67-82

  5. La vulnerabilidad financiera y el género: evidencia para España

    Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery: XXXVI Congreso Anual AEDEM: 1 al 3 de junio de 2022, Pozuelo de Alarcón, Madrid

  6. Proposal for a sustainable development index for rural municipalities

    Journal of Cleaner Production, Vol. 357

  7. The early bird catches the retirement savings

    Qualitative Research in Financial Markets, Vol. 14, Núm. 2, pp. 289-305