Explorando o patrimonio arqueolóxico galegooportunidades dos parques arqueolóxicos

  1. Leticia López-Mondéjar
  2. Ana Portela Fontán
Zeitschrift:
Revista galega de educación

ISSN: 1132-8932

Datum der Publikation: 2024

Titel der Ausgabe: Patrimonio e Educación

Nummer: 89

Seiten: 28-30

Art: Artikel

Andere Publikationen in: Revista galega de educación

Zusammenfassung

This paper aims to highlight the educational opportunities offered by Galician archaeological heritage. On the one hand, it explores its importance as an educational resource based on the latest research and the most recent experiences; on the other hand, it shows some of the resources that interpretation centers and archaeological parks offer to work with this heritage at different educational levels.

Bibliographische Referenzen

  • Egea, A., Arias, L., e Santacana, J. (coords.) (2018). Y la arqueología llegó al aula: la cultura material y el método arqueológico para la enseñanza de la historia y el patrimonio. Trea.
  • Fontal, O. (Coord.) (2020). Cómo educar en el patrimonio. Guía práctica para el desarrollo de actividades de educación patrimonial. Comunidad de Madrid. Dirección General de Patrimonio Cultural.
  • Fontal, O., Rivero, P., García, S., e Martínez, M. (2018). Heritage Education in The Archaeological Sites. An Identity Approach in The Museum of Calatayud. Curator: The Museum Journal, 62(2), 315-326. https://doi.org/10.5209/aris.65825
  • Mendioroz, A., e Erce, A. (2020). El método arqueológico simulado para desarrollar competencias históricas en educación infantil. Arte, Individuo y Sociedad, 32(3), 767-781. https://doi.org/10.5209/aris.65825
  • Rivero, P., e Feliu, M. (2017). Aplicaciones de la arqueología virtual para la Educación Patrimonial: análisis de tendencias e investigaciones. Estudios pedagógicos, 43(4), 319-330.