A aprendizaxe-servizo no Sistema Universitario de GaliciaEvolución e consolidación
- Sotelino Losada, Alexandre
- Rodríguez Gil, Alexandra M.
- Brito Tavares, Kateline de Jesús
ISSN: 2171-6595
Ano de publicación: 2022
Número: 83
Tipo: Artigo
Outras publicacións en: Eduga: revista galega do ensino
Resumo
Nos últimos anos está a cobrar forza a metodoloxía aprendizaxe-servizo, a cal une nun único proxecto contidos, habilidades, compromiso cívico-social e capacidade crítica. Segundo algúns traballos, a educación superior é o eido onde máis aceptación está a ter. Este traballo pretende analizar o estado de institucionalización da ApS nas tres universidades galegas. Para iso faise unha valoración a partir da información pública dispoñible.
Referencias bibliográficas
- Agrafojo, J. (2016). Universidad, responsabilidad social y aprendizaje-servicio un estudio en la Universidad de Santiago de Compostela (tese de doutoramento). Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela.
- Aramburuzabala, P. (2013). Aprendizaje-Servicio: Una herramienta para educar desde y para la justicia social. Revista Internacional de Educación para la Justicia Social,2(2), pp. 5-11.Dispoñible en https://revistas.uam.es/riejs/article/view/369
- CRUE/Comisión de Sostibilidade (2015). Institucionalización del aprendizaje-servicio como estrategia docente dentro del marco de la responsabilidad social universitaria para la promoción de la sostenibilidad en la universidad. Documento técnico aprobado por elComité Executivo ePlenario da Comisión de Sostibilidade, realizado en León o día 29 de maio de 2015. Dispoñible en https://www.crue.org/Documentos%20compartidos/Recomendaciones% 20y%20criterios%20tecnicos/2.%20APROBADA%20INSTITUCIONALIZACION%20ApS.pdf
- García-Gutiérrez, J., Ruíz-Corbella, M. e Manjarrés-Riesco, A. (2021). Virtual Service-Learning in Higher Education. A Theoretical Framework for Enhancing its Development. Frontiers in Education, 5(630804). Dispoñible en https://doi.org/10.3389/feduc.2020.630804
- González-Geraldo, J. L. (2014). Hacia una Universidad más humana. ¿Es superior la educación superior? Madrid: Biblioteca Nueva.
- Lorenzo, M., Mella, I., García, J. e Varela, C. (2017). Investigar para institucionalizar el aprendizaje-servicio en la universidad española. RIDAS, Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio, 3, pp. 118-130. Dispoñible en https://doi.org/10.1344/RIDAS2017.3.9
- Naval, C. e Arbués, E. (2017). El aprendizaje-servicio en la educación superior: las competencias profesionales.En J. A. Ibañez-Martín and J. L. Fuentes(eds.), Educación y capacidades: hacia un nuevo enfoque del desarrollo humano (189-207). Madrid: Dykinson.
- Santos Rego, M. A. e Lorenzo, M. (eds.) (2018). Guía para la institucionalización del aprendizaje-servicio en la universidad. Santiago de Compostela: Servizo de Publicacións e Intercambio de Científico.
- Santos-Rego, M. A., Lorenzo, M. e Sotelino, A. (2018). Sostenibilidad e institucionalización cautelosa del aprendizaje-servicio en la universidad. En C. Barroso (coord.), Educación en la sociedad del conocimiento y desarrollo sostenible: XXXVII Seminario Interuniversitario de Teoría de la Educación (pp. 307-312). Tenerife: Universidad de La Laguna.
- Sotelino,A.(2015).AprendizajeservicioyeducaciónsuperiorenGalicia.¿Quéopinanlosprofesores?.RIDAS, Revista Iberoamericana de Aprendizaje y Servicio, 1, pp. 56-75. Dispoñible en https://doi.org/10.1344/RIDAS2015.1.4
- Sotelino, A. (2014). Aprendizaje-servicio en las universidades gallegas. Evaluación y propuesta de desarrollo (tese de doutoramento). Santiago de Compostela: Servizo de Publicacións e Intercambio Científico da Universidade de Santiago de Compostela.
- Sotelino, A., Arbués-Radigales, E., García-Docampo, L. e González-Geraldo, J.L. (2021). Service-Learning in Europe. Dimensions and Understanding from academic publication. Frontiers in Education, 6(604825). Dispoñible en https://doi.org/10.3389/feduc.2021.604825
- Vázquez-Verdera, V. (2015). El aprendizaje-servicio: una estrategia para la formación de competencias en sostenibilidad. Foro de Educación, 13(19), pp. 193-212. Dispoñible en https://doi.org/10.14516/fde.2015.013.019.009