Modelos argumentativos del alumnado de 4º de E.S.O. Sobre el movimiento relativo

  1. Domínguez Castiñeiras, Xosé Manuel
  2. Prado Orbán, Xabier
Book:
Ciencias para el mundo contemporáneo y formación del profesorado en didáctica de las ciencias experimentales: Actas de los XXIII Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Almería 9-12 de septiembre de 2008
  1. Jiménez Liso, María Rut (coord.)

Publisher: Editorial Universidad de Almería (edual) ; Universidad de Almería

ISBN: 978-84-691-5088-7

Year of publication: 2008

Pages: 788-802

Congress: Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales (23. 2008. Almería)

Type: Conference paper

Abstract

The argumentation models prepared by students (age 15)when solving real problems are presented; they mainly correspond tothree historical equivalents: Geocentrism, Heliocentrism and MedievalImpetus. In order to organize these models and observe their evolutionduring the learning process, three analysis instruments have been used:Toulmin’s Argument Pattern, bidimensional diagrams and triangulardiagrams.