Sistema integrado de gestión como herramienta de competitividad y sustentabilidad de la cadena de valor del maní en Córdoba, Argentina

  1. Marín, María Andrea
Dirixida por:
  1. Eva Vidal-Vázquez Director

Universidade de defensa: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 10 de setembro de 2021

Tribunal:
  1. Antonio Paz González Presidente/a
  2. Xan Xosé Neira Seijo Secretario
  3. Marcela Lilian Martínez Vogal

Tipo: Tese

Teseo: 682753 DIALNET lock_openRUC editor

Resumo

A produción de cacahuete na Arxentina concéntrase na provincia de Córdoba (88%) e, de todos os cacahuetes producidos, o 95% é exportado, o que o converte no terceiro exportador do mundo. A cadea do cacahuete considérase unha "economía rexional", o artífice de parte do desenvolvemento do centro-sur / oeste desa provincia. As empresas compoñen un clúster, nucleado na ―Cámara Argentina de Maní‖. ―Maní de Córdoba - Certificación de Origen‖ é un selo que garante unha calidade superior, segundo os estándares internacionais de garantía de calidade, seguridade e sustentabilidade social, ambiental e económica. As empresas do clúster do cacahuete teñen sistemas de xestión de calidade, seguridade e medio ambiente certificados, cada un deles de forma independente. As accións que garanten a seguridade e saúde no traballo axústanse á lexislación vixente; non obstante, a certificación individual de cada un destes estándares e o mantemento destas certificacións implica un traballo segmentado que trae como consecuencia unha serie de desvantaxes ou dificultades operativas e de xestión estratéxica. Este proxecto propúxose desenvolver un sistema de xestión que integre os sistemas de xestión existentes, que harmonice cos requirimentos do mercado de exportación e inclúa a avaliación e seguimento dos gases de efecto invernadoiro e da pegada de carbono producidos por campaña nunha planta de cacahuetes na provincia de Córdoba, Arxentina. O sistema integrado deseñouse a partir dun núcleo común que inclúe a análise do contexto da organización, as necesidades e expectativas das partes interesadas, a xestión dos riscos e oportunidades, dos procesos de apoio, o desenvolvemento das competencias, o compromiso do persoal coa mellora continua e o liderado e compromiso do equipo directivo. Agárdase que a estratexia de implementación deseñada sexa implantada pola empresa.