Orientación y asesoramiento para la carrera en acciones de movilidadprograma Erasmus

  1. García Murias, Rebeca 1
  2. Fernández Rey, Elena 1
  1. 1 Universidade de Santiago de Compostela
    info

    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

Revista:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Ano de publicación: 2017

Título do exemplar: XIV Congreso Psicopedagogía. Área 14: TRANSICIONES Y DESARROLLO A LO LARGO DE LA VIDA

Número: 14

Páxinas: 12-16

Tipo: Artigo

DOI: 10.17979/REIPE.2017.0.14.2220 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Revista de estudios e investigación en psicología y educación

Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable

Resumo

The international mobility of young people represents an opportunity for training and higher education to adapt to the premises that the EHEA defends, today's society and the demands of the labor market. A mobility action requires the execution of various competencies, such as those related to decision making and information management. Consequently, university students present information and guidance needs when developing their Erasmus educational exchanges, which is the action of major importance and has an impact on the promotion of student ́s mobility in the EU.

Referencias bibliográficas

  • García Murias, R. (2012). La Orientación Educativa a lo largo de la vida. En L. M. Sobrado, E. Fernández & M. L. Rodicio (Coords.) Orientación Educativa: Nuevas perspectivas (pp. 21-41). Madrid: Biblioteca Nueva.
  • García Murias, R. (2014). Exploración de las necesidades de información del alumnado del programa Erasmus y propuestas de actuación orientadora (Tesis Doctoral, Universidad de Santiago de Compostela). Recuperado de: http://iacobus.usc.es/record=b2324944~S1).
  • Senent, J. (2015). Movilidad de estudiantes: Microanálisis del programa Erasmus (2009-2014). Estudio de caso. Bordón, 67(1), 117-134