Orientación y asesoramiento para la carrera en acciones de movilidadprograma Erasmus
-
1
Universidade de Santiago de Compostela
info
ISSN: 2386-7418
Datum der Publikation: 2017
Titel der Ausgabe: XIV Congreso Psicopedagogía. Área 14: TRANSICIONES Y DESARROLLO A LO LARGO DE LA VIDA
Nummer: 14
Seiten: 12-16
Art: Artikel
Andere Publikationen in: Revista de estudios e investigación en psicología y educación
Ziele für nachhaltige Entwicklung
Zusammenfassung
The international mobility of young people represents an opportunity for training and higher education to adapt to the premises that the EHEA defends, today's society and the demands of the labor market. A mobility action requires the execution of various competencies, such as those related to decision making and information management. Consequently, university students present information and guidance needs when developing their Erasmus educational exchanges, which is the action of major importance and has an impact on the promotion of student ́s mobility in the EU.
Bibliographische Referenzen
- García Murias, R. (2012). La Orientación Educativa a lo largo de la vida. En L. M. Sobrado, E. Fernández & M. L. Rodicio (Coords.) Orientación Educativa: Nuevas perspectivas (pp. 21-41). Madrid: Biblioteca Nueva.
- García Murias, R. (2014). Exploración de las necesidades de información del alumnado del programa Erasmus y propuestas de actuación orientadora (Tesis Doctoral, Universidad de Santiago de Compostela). Recuperado de: http://iacobus.usc.es/record=b2324944~S1).
- Senent, J. (2015). Movilidad de estudiantes: Microanálisis del programa Erasmus (2009-2014). Estudio de caso. Bordón, 67(1), 117-134