Orientación y asesoramiento para la carrera en acciones de movilidadprograma Erasmus

  1. García Murias, Rebeca 1
  2. Fernández Rey, Elena 1
  1. 1 Universidade de Santiago de Compostela
    info

    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

Zeitschrift:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Datum der Publikation: 2017

Titel der Ausgabe: XIV Congreso Psicopedagogía. Área 14: TRANSICIONES Y DESARROLLO A LO LARGO DE LA VIDA

Nummer: 14

Seiten: 12-16

Art: Artikel

DOI: 10.17979/REIPE.2017.0.14.2220 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen Access editor

Andere Publikationen in: Revista de estudios e investigación en psicología y educación

Zusammenfassung

The international mobility of young people represents an opportunity for training and higher education to adapt to the premises that the EHEA defends, today's society and the demands of the labor market. A mobility action requires the execution of various competencies, such as those related to decision making and information management. Consequently, university students present information and guidance needs when developing their Erasmus educational exchanges, which is the action of major importance and has an impact on the promotion of student ́s mobility in the EU.

Bibliographische Referenzen

  • García Murias, R. (2012). La Orientación Educativa a lo largo de la vida. En L. M. Sobrado, E. Fernández & M. L. Rodicio (Coords.) Orientación Educativa: Nuevas perspectivas (pp. 21-41). Madrid: Biblioteca Nueva.
  • García Murias, R. (2014). Exploración de las necesidades de información del alumnado del programa Erasmus y propuestas de actuación orientadora (Tesis Doctoral, Universidad de Santiago de Compostela). Recuperado de: http://iacobus.usc.es/record=b2324944~S1).
  • Senent, J. (2015). Movilidad de estudiantes: Microanálisis del programa Erasmus (2009-2014). Estudio de caso. Bordón, 67(1), 117-134