Instituto de Ciencias da Educación (ICE)
Institut
Universidade do Minho
Braga, PortugalPublikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidade do Minho (14)
2019
-
Time spent and time management in homework in elementary school students: A person-centered approach
Psicothema, Vol. 31, Núm. 4, pp. 422-428
2018
-
Motivational profiles in high school students: Differences in behavioural and emotional homework engagement and academic achievement
International Journal of Psychology, Vol. 53, Núm. 6, pp. 449-457
2017
-
Predictors of students’ adjustment during transition to university in spain
Psicothema, Vol. 29, Núm. 1, pp. 67-72
2016
-
Academic goals, student homework engagement, and academic achievement in elementary school
Frontiers in Psychology, Vol. 7, Núm. MAR
2015
-
La motivación e implicación en los deberes escolares a lo largo de la escolaridad obligatoria
Revista de psicodidáctica, Vol. 20, Núm. 1, pp. 47-63
-
Multiple Goals and Homework Involvement in Elementary School Students
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 18
-
Predicting approach to homework in Primary school students
Psicothema, Vol. 27, Núm. 4, pp. 334-340
2014
-
Apoyo social en universitarios españoles de primer año: propiedades psicométricas del Social Support Questionnaire-Short Form y el Social Provisions Scale
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 46, Núm. 1, pp. 102-110
-
Diferencias en la implicación en los deberes escolares en función del rendimiento académico en estudiantes de primaria
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 7, Núm. 1, pp. 437-448
-
Motivación e implicación en los deberes escolares: diferencias en función del rendimiento académico y del curso
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 7, Núm. 1, pp. 425-436
-
Tareas para casa, rendimiento académico e implicación de padres y profesores
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 7, Núm. 1, pp. 417-424
2010
-
Unha selección para a educación literaria
Reescrituras do conto popular (2000-2009) (Edicións Xerais de Galicia), pp. 215-224
2009
-
Processos atencionais e dependência-independência de campo: Estudo com crianças e adolescentes portugueses
Psicologia: Teoria e Pesquisa, Vol. 25, Núm. 4, pp. 561-567
2008
-
Digits Backward and the Children's Embedded Figures Test among school-age Spanish children
Perceptual and Motor Skills, Vol. 107, Núm. 3, pp. 923-932