Facultad
Facultade de Ciencias da Educación
Capítulos de libro (89) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2020
-
A RESPUESTA A SOR FILOTEA DE LA CRUZE A GENEALOGIA DA AUTORIA FEMININA
DE LIMA SILVA, HENRIQUE MIGUEL, DE LIMA ARRAIS, MARIA NAZARETH E SOUTO SALES, LAURÊNCIA (Orgs.) Entre Linguística, literatura e ensino: (Inter) conexões. (Joao Pessoa Editora UFPB), pp. 21-32
-
A Systematic Review on E-learning Environments for Promoting Critical Thinking in Higher Education
Handbook of Research in Educational Communications and Technology: Learning Design: Fifth Edition (Springer International Publishing), pp. 345-362
-
A modo de presentación
Tiempos, educación y ocio en una sociedad de redes (Octaedro), pp. 9-14
-
A viaxe do Mestre Mateo polo Camiño de Santiago : "De como o Santo dos Croques se fai peregrino", de Pepe Carballude
Camiño e peregrinacións na LIX: (Compostela no horizonte) (Edicións Xerais de Galicia), pp. 249-259
-
Analysing the presence of traditional galician music in primary school textbooks
Music education and didactic materials (IARTEM), pp. 151-160
-
Análisis de los aspectos que preocupan a los adolescentes en el uso de las redes sociales
Gestión y formación audiovisual para crear contenidos en las redes sociales (McGraw-Hill Interamericana de España), pp. 763-776
-
Análisis exploratorio de indicadores competenciales para infantil en una Escape Room virtual en familia
La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 1738-1741
-
Arte e camiño
Camiño e peregrinacións na LIX: (Compostela no horizonte) (Edicións Xerais de Galicia), pp. 479-489
-
Babar e os elefantes. Dos orixinais ás adaptacións
Clássicos da Literatura infantojuvenil em forma(to) de livro-objeto (UMinho Editora), pp. 89-101
-
Building bridges between maths and arts
Mathematics in Early Childhood, pp. 135-147
-
Caso 1. El uso de las tecnologías y materiales didácticos en un centro escolar semiurbano: el caso del CEIP A Ramallosa
Escuela Digital: Los materiales didácticos en la Red (Graó), pp. 111-122
-
Caso 2. Empoderamiento de la escuela rural: el caso del CPI Plurilingüe Virxe da Cela
Escuela Digital: Los materiales didácticos en la Red (Graó), pp. 123-136
-
Catalan Teenagers’ Identity, Literacy and Language Practices on YouTube
Technology and the Psychology of Second Language Learners and Users (Palgrave Macmillan Reino Unido), pp. 251-278
-
Competences analysis in initial training of secondary education counsellors and european standards
International perspectives on research in educational and career guidance: Promoting equity through guidance (Springer Suiza), pp. 141-152
-
Conflictive memory and heritage education in the initial training of primary teachers
Handbook of Research on Citizenship and Heritage Education (IGI Global), pp. 471-499
-
Constelacional, Portátil y Componible: el proceso creativo de Juan Fernando de Laiglesia : de la teoría a la praxis — y viceversa
De ‘a Peste’ a ‘o Estrangeiro,’ ou as Artes em 2020: Atas do XI Congresso Internacional CSO, Criadores Sobre outras Obras : Sociedade Nacional de Belas Artes Lisboa, 3 a 8 de abril de 2020 (Faculdade de Belas-Artes), pp. 1266-1274
-
Contribuciones de un programa de voluntariado en la empleabilidad de la juventud gallega
Investigación en el ámbito escolar: nuevas realidades en un acercamiento multidimensional a las variables psicológicas y educativas. (Dykinson), pp. 565-576
-
Coordination and subordination in Middle English scientific prose: Textual variation in focus
Of ye Olde Englisch Langage and Textes: New Perspectives on Old and Middle English Language and Literature (Verlag Peter Lang AG), pp. 187-211
-
Coordination and subordination in Middle English scientific prose: textual variation in focus
Of ye Olde Englisch Langage and Textes: new perspectives on Old and Middle English language and literature (Peter Lang), pp. 187-211
-
Costs derived from the consumption of health resources and loss of productivity in non-professional caregivers
Caregiving: Perspectives, Experiences and Challenges (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 67-103