Departamento
Departamento de Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Publicacións (26) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2016
-
Age-related changes in respiratory function and daily living. A tentative model including psychosocial variables, respiratory diseases and cognition
Current Aging Science, Vol. 9, Núm. 1, pp. 71-76
-
An overview of problem-solving therapy
Problem-Solving: Strategies, Challenges and Outcomes (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 221-242
-
Análisis de la cohesión grupal de los equipos de fútbol sala de máxima categoría en Galicia (España)
Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte, Vol. 11, Núm. 2, pp. 247-251
-
Análisis de la formación sobre el maltrato infantil del alumnado de los Grados de Maestro/a en Educación Infantil y Primaria de las universidades gallegas
Democracia y Educación en el siglo XXI. La obra de John Dewey 100 años después: libro de actas del XVI Congreso Nacional y VII Congreso Iberoamericano de Pedagogía. [Celebrado del] 28 al 30 de junio de 2016; Facultad de Educación, Universidad Complutense de Madrid
-
Characterizing magnitude and selectivity of attrition in a study of mild cognitive impairment
Journal of Nutrition, Health and Aging, Vol. 20, Núm. 7, pp. 722-728
-
Comparison between an Empirically Derived and a Standard Classification of Amnestic Mild Cognitive Impairment from a Sample of Adults with Subjective Cognitive Complaints
Journal of Aging and Health, Vol. 28, Núm. 6, pp. 1105-1115
-
Confirmatory factor analysis of the Spanish version of the California Verbal Learning Test in a sample of middle-aged and older adults with subjective memory complaints
Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, Vol. 38, Núm. 3, pp. 308-318
-
Cuidados paliativos gerontológicos: Influencia de las condiciones laborales y burnout en el personal de enfermería
Gerokomos, Vol. 27, Núm. 3, pp. 91-96
-
Does temperament influence language development? Evidence from preterm and full-term children
Infant Behavior and Development, Vol. 42, pp. 11-21
-
Educación en asma
Archivos de Bronconeumologia, Vol. 52, Núm. 11, pp. 543-544
-
Familia, ¿quo vadis en los próximos 50 años?
Cuadernos de terapia familiar, Núm. 86, pp. 81-84
-
From the mental model to conceptual model in the physics lab for engineers
Revista Cubana de Fisica, Vol. 33, Núm. 1, pp. 18-26
-
Hacia una pedagogía de la transición en la primera infancia: Un estudio de caso
CUICIID 2016: congreso Universitario Internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy. Contenidos, investigación, innovación y docencia
-
Information processing becomes slower and predominantly serial in aging: Characterization of response-related brain potentials in an auditory-visual distraction-attention task
Biological Psychology, Vol. 113, pp. 12-23
-
Involuntary capture and voluntary reorienting of attention decline in middle-aged and old participants
Frontiers in Human Neuroscience, Vol. 10, Núm. MAR2016, pp. 1-13
-
La comunicación sincrónica y asincrónica en la intervención en personas con Trastorno del Espectro del Autismo
Edunovatic 2016. I Congreso Virtual internacional de Educación, Innovación y TIC: del 14 al 16 de diciembre de 2016. Libro de actas
-
La lógica de las competencias para la escuela de la postmodernidad
La escuela, de ayer, hoy y mañana: claves y desafíos (Dykinson), pp. 25-42
-
Learning and serial effects on verbal memory in mild cognitive impairment
Applied Neuropsychology:Adult, Vol. 23, Núm. 4, pp. 237-250
-
Long-term Follow-up of a Randomized Clinical Trial Assessing the Efficacy of a Brief Cognitive-Behavioral Depression Prevention Intervention for Caregivers with Elevated Depressive Symptoms
American Journal of Geriatric Psychiatry, Vol. 24, Núm. 6, pp. 421-432
-
P2‐308: Longitudinal Changes in Visual Memory in Mild Cognitive Impairment Versus Normal aging in People with Subjective Cognitive Complaint
Alzheimer's & Dementia, Vol. 12, Núm. 7S_Part_15