Departamento de Pedagogía y Didáctica
Departamento
Universidade do Minho
Braga, PortugalPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidade do Minho (10)
2019
-
Time spent and time management in homework in elementary school students: A person-centered approach
Psicothema, Vol. 31, Núm. 4, pp. 422-428
2018
-
How do students perceive and evaluate responses to climate change?
International Journal of Climate Change: Impacts and Responses, Vol. 10, Núm. 2, pp. 1-19
-
Motivational profiles in high school students: Differences in behavioural and emotional homework engagement and academic achievement
International Journal of Psychology, Vol. 53, Núm. 6, pp. 449-457
2016
-
Academic goals, student homework engagement, and academic achievement in elementary school
Frontiers in Psychology, Vol. 7, Núm. MAR
2015
-
La motivación e implicación en los deberes escolares a lo largo de la escolaridad obligatoria
Revista de psicodidáctica, Vol. 20, Núm. 1, pp. 47-63
-
Multiple Goals and Homework Involvement in Elementary School Students
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 18
-
Predicting approach to homework in Primary school students
Psicothema, Vol. 27, Núm. 4, pp. 334-340
2014
-
Diferencias en la implicación en los deberes escolares en función del rendimiento académico en estudiantes de primaria
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 7, Núm. 1, pp. 437-448
-
Motivación e implicación en los deberes escolares: diferencias en función del rendimiento académico y del curso
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 7, Núm. 1, pp. 425-436
-
Tareas para casa, rendimiento académico e implicación de padres y profesores
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 7, Núm. 1, pp. 417-424