Departamento
Departamento de Didácticas Aplicadas
Publicaciones (29) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
2023 International Consensus on Cardiopulmonary Resuscitation and Emergency Cardiovascular Care Science With Treatment Recommendations: Summary From the Basic Life Support; Advanced Life Support; Pediatric Life Support; Neonatal Life Support; Education, Implementation, and Teams; and First Aid Task Forces
Resuscitation, Vol. 195
-
Assessing the quality of chest compressions with a DIY low-cost manikin (LoCoMan) versus a standard manikin: a quasi-experimental study in primary education
European Journal of Pediatrics
-
Cognitive aids used in simulated resuscitation: A systematic review
Resuscitation Plus, Vol. 19
-
Conformally Einstein Lorentzian Lie groups: extensions of the Euclidean and Poincaré groups
Classical and Quantum Gravity, Vol. 41, Núm. 5
-
Cultural semiotic resources in young children’s science drawings
Cultural Studies of Science Education
-
Del estudio del paisaje a la educación en paisaje: Investigación y formación del profesorado de educación primaria (6-12 años)
Agua y territorio = Water and Landscape, Núm. 23, pp. 193-206
-
Diversificar para incluir: los programas de diversificación curricular en la ESO han cambiado vidas
Aula de secundaria, Núm. 55, pp. 56
-
Efectos de programas de ejercicio físico en la composición corporal, condición física y calidad de vida de personas mayores con sobrepeso u obesidad: una revisión sistemática
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 56, pp. 47-62
-
Effects of maturation on myotonometric parameters and their predictors of athletic performance in elite youth soccer players
Scientific Reports, Vol. 14, Núm. 1
-
El movimiento como recurso de aprendizaje en las aulas de educación primaria: un estudio descriptivo
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 798-806
-
El uso de la bicicleta en la escuela: Una revisión sistemática
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 78-87
-
Exploring pre-service primary teachers’ emotions in a geometry project with 3D design
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 6
-
Facilitators of and Barriers to Inclusive Education in the Arab Community of Israel: The Parents’ Perspective
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 5
-
Fundamental Stability Skills: Reliability Analysis Using the Alfamov Assessment Tool
Children, Vol. 11, Núm. 5
-
Influencia de las tecnologías de la información y la comunicación en la actividad física en educación primaria. Una revisión sistemática
Educar, Vol. 60, Núm. 1, pp. 271-285
-
Is It Possible to Improve Motor Competence through a Structured Balance Bike Program in Preschool Children Aged 3 to 6 Years?
Sports, Vol. 12, Núm. 3
-
Is the Over-the-Head Technique an Alternative for Infant CPR Performed by a Single Rescuer? A Randomized Simulation Study with Lifeguards
Pediatric Reports, Vol. 16, Núm. 1, pp. 100-109
-
Luísa Villalta: a vida non era suficiente
Revista galega de educación, Núm. 88, pp. 71-72
-
Mathematical argumentation of three-year-old children on a classroom experience based on two STEAM domains
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 2
-
Mentoring and Monitoring of Student Teachers in Their In-School Placements—The Case of the University of Santiago de Compostela
Social Sciences, Vol. 13, Núm. 1