Departamento de Didácticas Aplicadas
Departamento
Universidade de Vigo
Vigo, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidade de Vigo (202)
2024
-
A investigación en didáctica das ciencias experimentais e a súa transferencia á sociedade galega
A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 465-478
-
A lingua e a literatura na educación galega: panorámica de pasado a futuro
A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 479-492
-
Assessing the quality of chest compressions with a DIY low-cost manikin (LoCoMan) versus a standard manikin: a quasi-experimental study in primary education
European Journal of Pediatrics, Vol. 183, Núm. 8, pp. 3337-3346
-
Conformally Einstein Lorentzian Lie Groups with Heisenberg Symmetry
Results in Mathematics, Vol. 79, Núm. 8
-
Conformally Einstein Lorentzian Lie groups: extensions of the Euclidean and Poincaré groups
Classical and Quantum Gravity, Vol. 41, Núm. 5
-
Content evaluation of mobile device applications for teaching music in elementary education
Multimedia Tools and Applications, Vol. 83, Núm. 16, pp. 49673-49688
-
Effects of maturation on myotonometric parameters and their predictors of athletic performance in elite youth soccer players
Scientific Reports, Vol. 14, Núm. 1
-
Fundamental Stability Skills: Reliability Analysis Using the Alfamov Assessment Tool
Children, Vol. 11, Núm. 5
-
Has the pandemic changed soccer training methodologies?
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 58, pp. 753-759
-
Is the Over-the-Head Technique an Alternative for Infant CPR Performed by a Single Rescuer? A Randomized Simulation Study with Lifeguards
Pediatric Reports, Vol. 16, Núm. 1, pp. 100-109
-
Modules over invertible 1-cocycles
Turkish Journal of Mathematics, Vol. 48, Núm. 2, pp. 248-266
-
Soft Skills y autoestima y su relación con las variables formativas en el alumnado de orquestas universitarias
Revista de investigación en educación, Vol. 22, Núm. 1, pp. 59-70
-
The bismar scale and elastic collisions: a geometrical analogy
European Journal of Physics, Vol. 45, Núm. 3
-
The “DrownSafe” Project: Assessing the Feasibility of a Puppet Show in Teaching Drowning Prevention to Children and Parents
Children, Vol. 11, Núm. 1
2023
-
A systematic review of interventions for resuscitation following drowning
Resuscitation Plus, Vol. 14
-
ANALYSIS OF THE PHASES OF LIFESAVING AS A DISCRIMINATIVE ELEMENT OF PERFORMANCE
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Fisica y del Deporte, Vol. 23, Núm. 92, pp. 42-53
-
Aprendiendo a salvar vidas: una propuesta didáctica para la enseñanza de primeros auxilios a través del desarrollo de habilidades locomotrices
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 281-301
-
Digital competence in secondary education teachers during the COVID-19-derived pandemic: comparative analysis
Education and Training, Vol. 65, Núm. 2, pp. 181-192
-
Estudio sobre los materiales didácticos digitales para Educación Infantil: el caso del "espazoAbalar"
En digital: experiencias y reflexiones para el uso de la tecnología en educación (Dykinson), pp. 107-119
-
Interrater Reliability of the Test of Gross Motor Development-Third Edition Following Raters' Agreement on Measurement Criteria
Journal of Motor Learning and Development, Vol. 11, Núm. 2, pp. 225-244