Publicacións (37) Publicacións de MARIA DEL CARMEN CASTRO CASAL

2020

  1. From LMX to individual creativity: Interactive effect of engagement and job complexity

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 8

2018

  1. Liderado transformador, engagement e creatividade no contexto de pemes intensivas en coñecemento

    Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais, Vol. 27, Núm. 1, pp. 65-82

  2. Promoting the sustainability of organizations: Contribution of transformational leadership to job engagement

    Sustainability (Switzerland), Vol. 10, Núm. 11

2016

  1. Antecedentes del compromiso afectivo de los empleados de pymes intensivas en conocimiento

    European Research on Management and Business Economics, Vol. 22, Núm. 1, pp. 25-30

2014

  1. Attitudes and engagement at work as antecedents for altruistic behavior

    Revista Venezolana de Gerencia, Vol. 19, Núm. 65, pp. 23-42

  2. High-performance work system and intention to leave: A mediation model

    International Journal of Human Resource Management, Vol. 25, Núm. 3, pp. 367-389

  3. Innovación y organizaciones: Propuesta de un modelo para fomentar los comportamientos proactivos a través del engagement

    Cultura, educación e innovación: actas de los XI Encuentros Internacionales de Filosofía en el Camino de Santiago, Santiago de Compostela, 13, 14, 15 de septiembre de 2012

2013

  1. Human resources retention and knowledge transfer in mergers and acquisitions

    Journal of Management and Organization, Vol. 19, Núm. 2, pp. 188-209

2012

  1. Engagement y comportamiento altruista en el contexto de una institución de educación superior.

    Creando nuevas oportunidades en un entorno de incertidumbre = Creating news opportunities in an uncertain environment

2008

  1. Control and risk of ceo compensation

    Corporate Ownership and Control, Vol. 6, Núm. 2 D CONT. 3, pp. 372-381

2007

  1. Transfer of socially complex knowledge in mergers and acquisitions

    Journal of Knowledge Management, Vol. 11, Núm. 4, pp. 58-71

2006

  1. Fases del proceso de fusión/adquisición y estructuras para la integración

    Dirección y organización: Revista de dirección, organización y administración de empresas, Núm. 32, pp. 17-25

2005

  1. Knowledge transfer: Analysis of three internet acquisitions

    International Journal of Human Resource Management, Vol. 16, Núm. 1, pp. 120-135