PABLO
BROCOS MOSQUERA
PhD Assistant Professor
Publications (16) PABLO BROCOS MOSQUERA publications
2022
-
“Be rational!” Epistemic aims and socio-cognitive tension in argumentation about dietary choices
Frontiers in Psychology, Vol. 13
2021
-
Actividades para desenvolver o coñecemento epistémico implicado nas prácticas científicas na educación secundaria
Boletín das ciencias, Año 34, Núm. 93, pp. 57-58
-
Argumentation and inquiry learning
International Handbook of Inquiry and Learning (Taylor and Francis), pp. 221-238
-
Conocimiento epistémico utilizado por futuros maestros en el diseño de una investigación para identificar microplásticos en arena de playa
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Emotional Tension as a Frame for Argumentation and Decision-Making: Vegetarian vs. Omnivorous Diets
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Pre-service teachers' use of epistemic criteria in the assessment of scientific procedures for identifying microplastics in beach sand
Chemistry Education Research and Practice, Vol. 22, Núm. 2, pp. 237-246
2020
-
El impacto ambiental de la alimentación: argumentos de alumnado de Magisterio y Secundaria
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 38, Núm. 1, pp. 127-145
-
Uso do peixe cebra como modelo biolóxico nunha secuencia de indagación en formación profesional
Boletín das ciencias, Año 33, Núm. 91, pp. 27-28
-
What to Eat Here and Now: Contextualization of Scientific Argumentation from a Place-Based Perspective
International Perspectives on the Contextualization of Science Education (Springer International Publishing), pp. 15-46
2018
-
Diseño e implementación de un proyecto multidisciplinar sobre argumentación y alimentación en Bachillerato
Iluminando el cambio educativo: encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales
2017
-
Articulación de pruebas y valores en argumentación y decisiones sobre dietas
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 4473-4478
-
Processes of negotiation in socio-scientific argumentation about vegetarianism in teacher education
Interpersonal Argumentation in Educational and Professional Contexts (Springer International Publishing), pp. 117-139
-
Shifts in epistemic status in argumentation and in conceptual change
Converging Perspectives on Conceptual Change: Mapping an Emerging Paradigm in the Learning Sciences (Taylor and Francis), pp. 171-179
2016
-
Didáctica das ciencias experimentais e didáctica da matemática
A investigación educativa en Galicia: (2002-2014) (Galaxia), pp. 385-427
-
Para comprender o Universo: ¿A qué altura está o ceo?, Jorge Mira. Alvarellos Editora, 2016, 130 páxinas
Grial: revista galega de cultura, Núm. 211, pp. 102-103
2015
-
Unha ollada á evolución da natureza da ciencia
Boletín das ciencias, Año 28, Núm. 81, pp. 75-76