Audiovisual communication: contents, formats and technology
Audiovisual studies
JOSE
SIXTO GARCIA
Senior university lecturer
Publications by the researcher in collaboration with JOSE SIXTO GARCIA (20)
2024
- Journalism, Digital Media and the Fourth Industrial Revolution
-
The Fourth Industrial Revolution: Implications for Journalism and the Media
Journalism, Digital Media and the Fourth Industrial Revolution, pp. 1-12
2023
-
Models for Mobile Communication and Effects on the Boundaries of Journalism
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 201-213
-
Models for mobile communication and effects on the boundaries of journalism
Blurring boundaries of journalism in digital media: new actors, models and practices (Springer Nature Switzerland AG), pp. 201-213
-
News Sharing Using Self-destructive Content in Digital Native Media from an International Perspective
Journalism Practice, Vol. 17, Núm. 7, pp. 1341-1356
-
Redefining journalism narratives, distribution strategies, and user involvement based on innovation in digital native media
Journalism, Vol. 24, Núm. 6, pp. 1322-1341
-
Social audience and media
Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 78-92
2022
-
Co-creation in North American and European digital native media: Web, social networks and offline spaces
Journalism, Vol. 23, Núm. 9, pp. 1955-1974
-
Coproducción de contenido
Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 185-197
-
Periodistas polivalentes y periodistas especializados
Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 233-245
-
Television debates, live-tweeting and social audience
Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections (Palgrave Macmillan), pp. 155-168
2021
-
Audiencias activas, nuevas narrativas y estrategias de distribución en medios nativos digitales
Transformación digital : desafíos y expectativas para el periodismo: Libro de resúmenes. XXVII Congreso Internacional de la Sociedad Española de Periodística (Universidad de Sevilla), pp. 191-193
-
Coproducción de contenido
Medios nativos digitales en España: caracterización y tendencias (Comunicación Social, Salamanca), pp. 185-199
-
Modelo de análisis para canales de YouTube: aplicación a medios nativos digitales
Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 79
-
Percepción social del periodismo en España
adComunica: revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación, Núm. 22, pp. 191-210
-
Periodistas polivalentes y periodistas especializados
Medios nativos digitales en España: caracterización y tendencias (Comunicación Social, Salamanca), pp. 233-247
-
Sistemas de verificación en medios nativos digitales e implicación de la audiencia en la lucha contra la desinformación en el modelo ibérico
Revista de Comunicación de la SEECI, Núm. 54
-
YouTube como canal de distribución de la prensa en España
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 27, pp. 649-661
2019
-
Dieta mediática, hábitos de consumo de noticias y desinformación en los universitarios españoles
Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 74, pp. 1056-1070
-
La comunicación en una sociedad hiperconectada: nuevas estrategias del periodismo
La comunicación en el escenario digital: Actualidad, retos y prospectivas (Pearson Educación de Perú), pp. 93-117