Aprendizaxe-servizoUnha ponte para a formación entre a universidade e as escolas
- Eduardo José Fuentes Abeledo
- Nuria Abal Alonso
- Pablo César Muñoz Carril
ISSN: 2171-6595
Datum der Publikation: 2023
Nummer: 86
Art: Artikel
Andere Publikationen in: Eduga: revista galega do ensino
Zusammenfassung
Nesta contribución destacamos a relevancia de desenvolver a creatividade —ademais da colexialidade, o espírito crítico e as competencias socioemocionais—, potenciando a colaboración entre escolas e centros de formación inicial de mestres a través da metodoloxía de aprendizaxe-servizo. Estas ideas concrétanse en iniciativas de creación de materiais didácticos por un equipo docente da USC, e polo seu alumnado, para apoiar procesos de cambio e mellora nun centro de infantil e primaria.
Bibliographische Referenzen
- Abal Alonso, N. (2023). Las competencias profesionales en la formación inicial de maestras y maestros del Grado de Educación Infantil: un análisis desde la perspectiva del alumnado. (Tese de doutoramento inédita). Universidade de Santiago de Compostela.
- Abal Alonso, N. e Fuentes Abeledo, E. J. (2014). Cuestionario sobre el desarrollo de competencias docentes en la formación inicial del profesorado de educación infantil. Santiago de Compostela: Facultade de Ciencias da Educación. Documento policopiado.
- Bauman, Z. (2005). Amor líquido: acerca de la fragilidad de los vínculos humanos. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica.
- Fernández Berrocal, P. (2021). Inteligencia emocional. Aprender a gestionar las emociones. Barcelona: Prisanoticias Colecciones e Emse Edapp, SL.
- Fuentes Abeledo, E. J., Abal Alonso, N. e Muñoz Carril, P. C. (2020). Concepcións, prácticas, valores e propostas nun enfoque de proxectos en tempos de pandemia. Santiago de Compostela: Facultade de Ciencias da Educación. Documento policopiado.
- Fuentes Abeledo, E. J. e Muñoz Carril, P. C. (2017). Enseñar con casos y herramientas de autor: Principios, estrategias, materiales y actividades en la enseñanza universitaria. En M. González Sanmamed, M. Raposo, A. Erkizia, M. Cebrián, A. Pérrez Abellás, M. A. Barberá, O. Canet e M. Zabalza (coords.). XIV Simposio Internacional sobre el Prácticum y las Prácticas Externas: Recursos para un prácticum de calidad (pp. 143-160). Santiago de Compostela: Andavira Editora.
- Fullan, M., Quinn, J. E. e McEachen, J. (2018). Deep Learning: Engage the world change the orld. Thousand Oaks: Corwin.
- González Sanmamed, M. e Fuentes Abeledo, E. J. (1994). Las prácticas escolares en la formación del profesorado: análisis y propuestas. Lugo: Servizo de Publicacións da Deputación Provincial de Lugo.
- González Sanmamed, M. e Fuentes Abeledo, E. J. (2011). El prácticum en el aprendizaje de la profesión docente. Revista de Educación, 354(3), 47-50. https://acortar.link/nnHnQY.
- Hargreaves, A. (1998). The emotional practice of teaching. Teaching and Teacher Education, 14(8), 835-854. https://doi.org/10.1016/S0742-051X(98)00025-0.
- León Pérez, J.M. (2022). Psicología laboral. Rendimiento y bienestar. Barcelona: Prisanoticias Colecciones e Emse Edapp, SL.
- Quin, J., McEachen, J., Fullan, M., Gardner, M. e Drummy, M. (2021). Sumegirse en el aprendizaje profundo. Herramientas atractivas. Madrid: Morata.
- UNESCO (1998). Declaración mundial sobre la educación superior en el siglo XXI: Visión y acción. Conferencia Mundial sobre la Educación Superior. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000113878_spa