Innovation in European public broadcastersimmersive narratives and organization of 360- degree contents on digital platforms

  1. Pérez-Seijo, Sara
  2. Melle Goyanes, María
  3. Paniagua Rojano, Francisco Javier
Revista:
Revista Latina de Comunicación Social

ISSN: 1138-5820

Ano de publicación: 2018

Número: 73

Páxinas: 19

Tipo: Artigo

DOI: 10.4185/RLCS-2018-1299 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

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Resumo

The implementation of immersive narratives in the media has resulted in new forms of production and distribution. The paper presents an analysis of the organization strategies for 360-degree video contents carried out by European public broadcasters through their platforms. Method. It has been carried out an observation and collection of data on immersive narratives in non-fiction contents from webpages and YouTube channels of European PSM, in order to identify strategies for organization and identification of 360º videos and to assess their relevance in dissemination. Quantitative techniques have been used, as well as an analysis sheet to examine a total of 27 websites and 32 YouTube channels. Results and conclusions. The study concludes that the two platforms play a key role as dissemination channels. Also, both of them implement a strategic planning aimed at highlighting these videos, although YouTube leads the way.

Información de financiamento

*Agradecimientos. Este estudio está elaborado en el marco del proyecto “Usos y preferencias informativas en el nuevo mapa de medios en España: modelos de periodismo para dispositivos móviles” (Referencia: CSO2015-64662-C4-4-R), del Ministerio de Economía y Competitividad de España y cofinanciado por el fondo estructural FEDER. Los resultados del artículo también se corresponden al proyecto de “Indicadores de gobernanza, financiación, rendición de cuentas, innovación, calidad y servicio público de las RTV europeas aplicables a España en el contexto digital” (Referencia: CSO2015-66543-P) del Programa estatal de Fomento de la Investigación Científica y Técnica de Excelencia, subprograma estatal de Generación de Conocimiento del Ministerio de Economía y Competitividad de España, cofinanciado por el Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER) de la Unión Europea. Este trabajo también está elaborado en el marco del programa de actividades de la Red XESCOM (REDES 2016 GI-1641 XESCOM), de la Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria de la Xunta de Galicia (Referencia ED341D R2016/019). Además, la autora Sara Pérez-Seijo es beneficiaria del programa de Formación del Profesorado Universitario (FPU16/06156) financiado por el Ministerio de Educación, Cultura y Deporte de Gobierno de España.

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