Análisis del concepto reputación y de su relación con el rendimiento empresarial
- Iglesias Antelo, Susana
- López López, Vicente 1
- Calvo Silvosa, Anxo 2
- Lévy Mangin, Jean-Pierre 3
- 1 Facultad de Administración y Dirección de Empresas, Departamento de Organización de Empresas y Comercialización. Universidad de Santiago de Compostela. Alfonso X O Sabio, s/n 27002 Lugo, España.
- 2 Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, Departamento de Economía Financiera y Contabilidad. Universidad de A Coruña, Campus de Elviña, 15071 A Coruña, España.
- 3 Département des Sciences Administratives, B2079. Université du Québec en Outaouais, Pavillon Lucien-Brault 101, rue Saint-Jean- Bosco. Case postale 1250, succursale B, Gatineau (Québec), J8X 3X7, Canadá.
ISSN: 1405-0269
Year of publication: 2003
Volume: 10
Issue: 3
Pages: 245-253
Type: Article
More publications in: CIENCIA ergo-sum
Abstract
The main objective of this research is to analyze the relationship between reputation and business performance. The literature review emphasizes business resources when explaining differences between organizational results. Using a covariance structural methodology, an empirical analysis is conducted on a sample of Galician businesses with ISO 9000 certification. The final results confirm the influence of past profitability on actual perceived reputation, and perceived reputation on future profitability.