José López Calo (1922-2020). “[La música en la Catedral de Santiago] La Edad Media y el Renacimiento”. El Códice Calixtino y su música

  1. Villanueva, Carlos 1
  2. Garbayo, Javier 1
  1. 1 Universidade de Santiago de Compostela
    info

    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

Revista:
Quintana: revista de estudios do Departamento de Historia da Arte

ISSN: 1579-7414

Ano de publicación: 2020

Título do exemplar: Antonio Bonet Correa, in memoriam

Número: 19

Páxinas: 351-360

Tipo: Artigo

DOI: 10.15304/QUI.19.7326 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Quintana: revista de estudios do Departamento de Historia da Arte

Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable

Referencias bibliográficas

  • Casares Rodicio, Emilio. “José López-Calo: Trayectoria vital y musicológica.” En De Música Hispana et Aliis. Miscelánea en honor al Prof. Dr. José López-Calo, S. J., Emilio Casares, Carlos Villanueva (coords.), 1, 9-39. Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela, 1990.
  • Casares Rodicio, Emilio. “López- Calo, José.” En Diccionario de la Música Española e Hispanoamericana, Emilio Casares Rodicio (dir.), 6, 1.039-1.042. Madrid: SGAE-ICCMU, 2000.
  • Díaz y Díaz, Manuel C. El Códice Calixtino de la catedral de Santiago. Estudio codicológico y de contenido. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia, 1988.
  • Filgueira Valverde, José. “Introducción y notas.” En Cancionero musical de Galicia, Casto Sampedro y Folgar, 9-478. Pontevedra: Museo de Pontevedra, 1942.
  • Filgueira, José. Historias de Compostela. Biblioteca de Galicia, XII. Santiago de Compostela: Bibliófilos Gallegos, 1970.
  • Fuller, Sarah. Aquitanian Polyphony of the Eleventh and Twelth Centuries. Berkeley: University of California, 1969.
  • Fuller, Sarah.“Hiden Polyphony-A reapraisal.” Journal of the American Musicological Society XXIV (1971): 169-192.
  • Fuller, Fulher. “Perspectives on Musical Notation in the Codex Calixtinus.” En El Códice Calixtino y la música de su tiempo, José López Calo, Carlos Villanueva (eds.), 183-233. La Coruña: Fundación Pedro Barrié de la Maza, 2001.
  • López Alsina, Fernando. La ciudad de Santiago de Compostela en la Alta Edad Media. Ayuntamiento de Santiago de Compostela, 1981.
  • López Alsina, Fernando. “La posición de la Iglesia de Santiago en el siglo XII a través del Códice Calixtino.” En El Códice Calixtino y la música de su tiempo, José López Calo, Carlos Villanueva (eds.), 23-51. La Coruña: Fundación Pedro Barrié de la Maza, 2001.
  • López Calo, José. “El archivo de música de la catedral de Santiago de Compostela.” Compostellanum, vol. XIII (1958): 103-128; vol. VIII (1958): 655-701; vol. IV (1959): 292-325; vol. IV (1959): 674-713; vol. V (1961): 285- 330; vol. VIII (1963): 651-679; vol. IX (1964): 110154; vol. XI (1966): 353-366.
  • López Calo, José. “La notación musical de Códice Calixtino y la del de Ripoll y el problema de su interdependencia.” Compostellanum VIII (1963): 183-189
  • López Calo, José. Catálogo musical del archivo de la Santa Iglesia Catedral de Santiago. Cuenca: Instituto de Música Religiosa, 1972.
  • López Calo, José. “El Pórtico de la Gloria: sus instrumentos musicales.” En IX Centenario de la Catedral de Santiago, 163-206. Santiago de Compostela, 1976.
  • López Calo, José. “La música en Galicia.” En Galicia Eterna, IV, 877-931. Barcelona: Editorial Nauta, 1981.
  • López Calo, José. “Edad Media y Renacimiento.” La música en la catedral de Santiago [Número patrocinado por la Universidad de Santiago de Compostela] Ritmo LIII, nº 527 (1982): 8-15.
  • López Calo, José. La música medieval en Galicia. La Coruña: Fundación Pedro Barrié de la Maza Conde de Fenosa, 1987.
  • López Calo, José. “Claves viejas y nuevas para la transcripción de la música del Códice Calixtino.” En El Códice Calixtino y la música de su tiempo, José López Calo, Carlos Villanueva (eds.), 235-272. La Coruña: Fundación Pedro Barrié de la Maza, 2001.
  • López Calo, José. “Seis baladas gallegas.” En Obras Musicales de Juan Montes, I. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia, 1992.
  • López Calo, José. Obras musicales de Juan Montes, I-X. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia, 1992-2004.
  • López Calo, José. “Propuesta de transcripción de la polifonía del Códice Calixtino.” En Los instrumentos del Pórtico de la Gloria. Su reconstrucción y la música de su tiempo, José López Calo, Carlos Villanueva (coords.), I, 681-710. Fundación Barrié: A Coruña, 1993.
  • López Calo, José, y Carlos Villanueva (coords.). Los instrumentos del Pórtico de la Gloria. Su reconstrucción y la música de su tiempo. Fundación Barrié: A Coruña, 1993.
  • López Calo, José. La música en la catedral de Santiago, I-XI. Diputación de La Coruña, 1992-1999.
  • López Calo, José. “Juan Montes. El hombre, el músico.” Cuadernos de Música Iberoamericana 7 (1999).
  • López Calo, José, y Carlos Villanueva (eds). El Códice Calixtino y la música de su tiempo. La Coruña: Fundación Pedro Barrié de la Maza, 2001.
  • López Calo, José. Juan Montes, seminarista de Lugo. Obras musicales. Lugo: Diputación Provincial, Lugo, 2001.
  • López Ferreiro, Antonio. Historia de la Santa A. M. Iglesia de Santiago de Compostela. Santiago de Compostela: Imp. y Enc. del Seminario Conciliar Central, 1898-1911.
  • Medina, Ángel. “José López Calo: en el adiós a una leyenda de la Musicología.” Mayo 12, 2020. http://elotroaratos.blogspot.com/2020/05/jose-lopez-calo-en-eladios-unaleyenda.html [Consulta 4/10/2020]
  • Medina, Ángel. “La Musicología sustantiva del P. José López Calo (1922-2020).” Revista de Musicología [en prensa].
  • Moralejo, Serafín. “La imagen arquitectónica de la catedral de Santiago.” In Atti dei Convegno Internationale di Studi “Il Pellegrinaggio a Santiago de Compostela e la Letteratura Jacopea. Lucia Gai (ed.), 37-62. Universita degli Studi di Perugia, 1983.
  • Stevenson, Robert. “José López- Calo S. J. Biobibliography.” Inter-American Music Review XI-2 (1991): 103-122.
  • Tafall y Abad, Santiago. “La capilla de música de la catedral de Santiago. Notas históricas.” Boletín de la Real Academia Gallega XX (1931): 229-234 [passim. Discurso reproducido en su integridad en López-Calo, José. La música en la catedral de Santiago, IV, 331-380. Diputación de La Coruña, 1994]
  • Trillo, Joám, y Carlos Villanueva. Juan Montes Capón, obra para piano (I). Ars Gallaeciae Musicae [Agra Vella, 30]. Baiona: Dos Acordes, AGADIC-Xunta de Galicia, 2016.
  • Trillo, Joám, y Carlos Villanueva. Juan Montes Capón, obra para piano a 4 e a 6 mans (II). Ars Gallaeciae Musicae [Agra Vella, 31]. Baiona: Dos Acordes, AGADIC-Xunta de Galicia, 2017.
  • Varela de Vega, Juan Bautista. Juan Montes, un músico gallego. Diputación de La Coruña, 1990.
  • Villanueva, Carlos (ed.). El Pórtico de la Gloria: música, arte y pensamiento. Universidad de Santiago de Compostela, 1988 [Reedición El Pórtico de la Gloria: música, arte y pensamiento: In Memoriam Serafín Moralejo. Universidade de Santiago de Compostela, Consorcio de Santiago, 2011].
  • Villanueva, Carlos. “Música y liturgia en Compostela a partir del Calixtino: el Oficio de Maitines y la Misa de la Vigilia del Apóstol.” En El Códice Calixtino y la música de su tiempo, José López Calo, Carlos Villanueva (eds.), 331386. La Coruña: Fundación Pedro Barrié de la Maza, 2001.