No centenario de creación do Instituto-Escuela. Os Centros Públicos Integrados de educación primaria e secundaria obrigatoriaPervivencia do pensamento de Francisco Giner de los Ríos e dos principios da ILE

  1. Raquel Vázquez Ramil
  2. Ángel Serafín Porto Ucha
Revista:
Innovación educativa

ISSN: 1130-8656

Ano de publicación: 2018

Título do exemplar: No centenario do Instituto-Escuela: pasado, presente e futuro dos centros integrados de ensino primario e secundario

Número: 28

Páxinas: 1-17

Tipo: Artigo

DOI: 10.15304/IE.28.5521 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Innovación educativa

Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable

Resumo

Presentación do monográfico do número 28 da revista, dedicado ao centenario do Instituto-Escuela de Madrid e a actualidade dos centros públicos integrados de ensino primario e secundario. Faíse en primer lugar un breve repaso do que foi a idea de Giner de los Ríos, fundador da ILE, sobre a fusión entre tódolos niveis do ensino, e logo se describen as colaboracións do monográfico.

Referencias bibliográficas

  • Andrés Rubia, F. (2011). Los centros públicos integrados de enseñanza obligatoria: un territorio inexplorado. Fórum Aragón, 3 (octubre), 3-7
  • Galicia. Consellería de Educación y Ordenación Universitaria. Decreto 7/1999, de 7 de enero (DOG,nº 16, de 26/01/1999), por el que se implantan y regulan los centros públicos integrados de enseñanzas non universitarias.
  • Las claves del conflicto en Educación. El modelo de colegio integrado gusta mucho a las familias, pero no al Estado. La Voz de Galicia, 30/6/2017
  • Marqués, S. (2018). Centros integrados: cuando la pública imita a la concertada. El diario de la educación, 8/5/2018.
  • Mera Cao, F. (2014). O conflito nos centros escolares. Imaxe da conflitividade escolar na prensa. TFG. USC. Facultade de Ciencias da Educación, Dpto. de Didáctica e Organización Escolar. Grao en Educación Primaria. Tutor: Ángel Serafín Porto Ucha.
  • Porto Ucha, A. S. (2003). La imagen de la conflictividad en la prensa gallega. En E. López-Barajas Zayas, y J. H. Bouché Peris (Coords.), La educación para una cultura de paz: Problemas y perspectivas. Madrid: UNED, pp. 258-262.
  • Porto Ucha, A. S. (2005). La Institución Libre de Enseñanza y la renovación pedagógica en Galicia. Sada – A Coruña: Ediciós do Castro.
  • Porto Ucha, A. S. (2011). La Institución Libre de Enseñanza. Un movimiento de renovación pedagógica. En O. Negrín Fajardo, Historia de la Educación Española. Madrid: UNED, pp. 383-427.
  • Porto Ucha, A. S. y Vázquez Ramil, R. (2015). María de Maeztu. Una antología de textos. Madrid: Dykinson.
  • Prospecto para el curso de 1885-86, BILE, IX (1885), p. 285.
  • Programa de la Institución Libre de Enseñanza. BILE, LVIII (1934), pp. 87-94.
  • Vázquez Ramil, R. (2012). Mujeres y educación en la España contemporánea. La Residencia de Señoritas de Madrid (1915-1936). Madrid: Akal.
  • Viñao, A. (2002). Sistemas educativos, culturas escolares y reformas. Madrid: Morata.