O impacto da crise económica no campo da Educación Ambiental en Galiciaanálise comparada da situación profesional en 2007 e 2013

  1. Meira Cartea, Pablo A.
  2. Barba Núñez, María
  3. Lorenzo Castiñeiras, Juan José
Revista:
AmbientalMente sustentable: Revista científica galego-lusófona de educación ambiental

ISSN: 1887-2417

Ano de publicación: 2014

Título do exemplar: Da formación á profesionalización na educación ambiental

Número: 17

Páxinas: 25-50

Tipo: Artigo

DOI: 10.17979/AMS.2014.1.17.1569 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: AmbientalMente sustentable: Revista científica galego-lusófona de educación ambiental

Resumo

O obxectivo deste artigo é realizar unha valoración fundamentada de como está incidindo na Educación Ambiental (EA) a fonda crise social e económica que está a padecer a sociedade galega. Para iso aplicouse unha enquisa a unha mostra de 101 profesionais que traballaron ou traballan neste campo na comunidade autónoma de Galicia (España). Os datos resultantes permiten comparar a súa situación ocupacional no albor da crise, ano 2007, coa que tiñan a principios de 2013, no momento de aplicar a enquisa que sostén empíricamente o estudo. A perspectiva teórica de análise as´ntase na noción de campo social proposta por Pierre Boudieu, considerando a EA como un transcampo social con propiedades híbridas dos campos ambiental e educativo.

Referencias bibliográficas

  • Bourdieu, P. (1997): Razones prácticas. Sobre lana teoría de lana acción. Barcelona: Anagrama
  • Bourdieu, P. (2007): El sentido práctico. Madrid: Siglo XXI
  • Escobar, M. & Jiménez, S. (Dir.) (2011). Green Jobs. Empleo verde en España, 2010. Madrid: Fundación EOI.
  • Jiménez Herrero, L.M. & Leiva, A. (Dir.) (2010). Empleo verde en una economía sostenible. Madrid: Fundación Biodiversidad, Observatorio de la Sostenibilidad en España.
  • Hernández, R.; Fernández, C. E Baptista, P. (2006). Metodología de la investigación. México D.F. McGraw-Hill Interamericana de México.
  • IMEDES (2008) Perfiles de las ocupaciones medioambientales y su impacto sobre el empleo. Madrid: INEM-Ministerio de Empleo y Asuntos Sociales.
  • Instituto Nacional De Las Cualificaciones-INCUAL (2008). Catálogo nacional de cualificaciones profesionales. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia.
  • Lois, A. (2007). Ser educador ambiental en formación permanente, Educación social. Revista de intervención educativa, nº37, pp. 74-84.
  • Meira, P.M. (2009). Outra letura da historia da Educación Ambiental e algunha nota sobre a crise do presente, Ambientalmente sustentable, año IV, nº8, pp.16-43
  • Meira, P.A. e Pardellas, M. (Coords.) (2010). O Proxecto Fénix. Proceso de Diagnóstico e Actualización da Estratexia Galega de Educación Ambiental. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia-Centro de Extensión Universitaria e Divulgación Ambiental de Galicia.
  • Pardellas, M. e Meira, P. A. (2012). Educación Ambiental en Galicia: crisis, ¿qué crisis?. Carpeta Informativa del CENEAM, febrero, pp. 5-8.
  • Serantes, A. (2013) “Equipamentos de Educação Ambiental na Galiza; quines são, de onde vêm, para onde vao”. En Almeida, F.; Pinto, J.; E Silva, J. Aprender fóra de portas: redes, recursos e potencialidades. Libro de resumos XX Jornadas Pedagógicas de Educação Ambiental, pp. 221-227 [consultado o 9 de outubro de 2013, en http://www.araceliserantes.com/Artigos_EA_files/XXJornadasASPEA.pdf]
  • Soto, S. & Pardellas, M. (2010). A profesionalización da Educación Ambiental en Galicia. En Meira, P.A. e Pardellas, M. (coords.) Proxecto Fénix. Tomo VI. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia-CEIDA.