Simetrías: Frutas, vegetales y cuentos
- Teresa F. Blanco 1
- Alejandro Gorgal Romarís 1
- María Salgado Somoza 1
-
1
Universidade de Santiago de Compostela
info
ISSN: 1131-9321, 2340-714X
Year of publication: 2018
Issue: 98
Pages: 41-48
Type: Article
More publications in: Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales"
Abstract
This paper presents an experience with primary school students in a series of activities focused on the analysis and development of the concept of symmetry
Bibliographic References
- Acuña, C. Martínez, A. (2013). El aprendizaje de la reflexión en geometría entre estudiantes de primaria. En CIAEM, CIAEM (Ed.), Memorias XII CIAEM, 1-8. México: CIAEM
- Alsina, A. y García, J.J. (2014). Prácticas matemáticas competenciales en educación Infantil. Suma, 77, 9-18.
- Birmingham, D. (2007). “M” es de mirarse en el espejo. Reino Unido: Tarquin
- Geddes, D. (1992). Geometry in the Middle Grades. Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics Addenda Series, Grades 5-8. National Council of Teachers of Mathematics, Inc., 1906 Association Drive, Reston, VA 22091-1593.
- Gutiérrez, A. (1998). Las representaciones planas de cuerpos 3-dimensionales en la enseñanza de la geometría espacial, Revista EMA, 3(3), 193-220.
- NTCM (2000). Principles and standars for school mathematics. Reston, Va: The National Council of Teachers of Mathematics.
- Thaqi, X. (2009). Aprender a enseñar transfor3maciones geométricas en Primaria desde una perspectiva cultural. Universitat de Barcelona.