Desempeños del alumnado de Educación Secundaria en la evaluación de una investigación científica en el contexto de la industria láctea
- Pérez Vidal, David 1
- Crujeiras Pérez, Beatriz 1
- 1 Departamento de didácticas aplicadas, Universidade de Santiago de Compostela, Santiago de Compostela, A Coruña, España
ISSN: 0212-4521, 2174-6486
Ano de publicación: 2019
Volume: 37
Número: 1
Páxinas: 5-23
Tipo: Artigo
Outras publicacións en: Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas
Resumo
In this paper we analyse the performance of 8th, 9th and 10th grade students (14, 15 and 16 years old respectively), attending Physics and Chemistry lessons, when assessing the design of scientific research on a precipitation problem identified in the dairy industry. Students’ performances are examined separately for each dimension involved in the design: identifying the issue to be studied, posing the hypotheses, planning the research and selecting the ending criterion. For the analysis, we collect participants’ individual proposals, which have to include the following tasks: selecting the best option, justifying their choice and modifying the alternative option so that it will be correct. The less adequate results correspond to the last two dimensions.
Información de financiamento
Al proyecto EDU2017-82915-R del Plan Nacional de la Agencia Estatal de Investigación y al Fondo Europeo de Desarrollo Regional (AEI/FEDER, UE). A los alumnos y alumnas que participaron en el estudio.Financiadores
- National Rehabilitation Center South Korea
- European School of Oncology Italy
-
Agencia Estatal de Investigación
Spain
- EDU2017-82915-R
- European Regional Development Fund European Union
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