Propuesta de Plan de Medios Sociales para Starbucks en España
- José Sixto García 1
- Laura Cotobal Martín 1
- 1 Instituto de Medios Sociales (España)
ISSN: 1669-6581
Año de publicación: 2017
Volumen: 1
Número: 55
Páginas: 368-387
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Question
Resumen
In this paper we present a proposal of Social Media Plan (SMP) for the brand Starbucks (applicable for the second half of 2017). Based on the analysis of the current situation of the organization and its direct competence we provide the keys to improve the strategy in social networks, indicating concrete proposals for one of the social networks based on the previously established qualitative and quantitative objectives. Also included is a recommendation for positioning in search engines. Finally, by way of conclusion, we incorpore the evaluation parameters that will allow us to determine whether the proposed proposal is met and with what degree of effectiveness, in order to be able to readapt the objectives according to their degree of achievement and adequacy to the SMP.
Referencias bibliográficas
- Behar, H. (2008). No es por el café: Los principios de Starbucks que aseguran el éxito. España: Editorial Empresa Activa.
- Encina, A. (2008). Entrevista con Luis de la Peña, Director de Marketing de Starbucks Coffee España. La experiencia Starbucks. Revista MK Marketing + Ventas, 231, 20-25.
- Martínez Torres, M. R. y Rufo, I. (2013). La innovación abierta en Starbucks Corporation. Ponencia presentada en las VI Jornadas de Investigación en Turismo. Universidad de Sevilla, España. Recuperado de https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4539470
- Michelli, J. A. (2007). La experiencia Starbucks: 5 principios para convertir lo ordinario en extraordinario. Bogotá, Colombia: Editorial Norma, S.A.
- Michelli, J. A. (2014). Starbucks, la fórmula del éxito: 5 Principios probados para crear sinergia con tus clientes, tus productos y tu personal. México: Aguilar, S.A.
- Schultz, H. y Gordon, J. (2011). El desafío Starbucks: Cómo Starbucks luchó por su vida sin perder su alma. Madrid: Aguilar, S.A.