El rendimiento académicoLa influencia de las expectativas, el optimismo y la autoeficacia
- Redondo Gutiérrez, Laura 1
- Corrás, Tania 1
- Novo, Mercedes 1
- Fariña, Francisca 1
-
1
Universidade de Vigo
info
ISSN: 2386-7418
Ano de publicación: 2017
Título do exemplar: XIV Congreso Psicopedagogía. Área 10: MODELOS Y PRÁCTICAS DE EVALUACIÓN
Número: 10
Páxinas: 104-108
Tipo: Artigo
Outras publicacións en: Revista de estudios e investigación en psicología y educación
Resumo
The European Higher Education Area requires addressing the teaching-learning process from the development of competencies. To obtain this it is necessary to include the different psychosocial factors present in the higher education community, and their impact on academic performance. The objective of the present study is to analyze if expectations, optimism and self-efficacy are related to academic performance. To achieve this, there were 127 undergraduate students, 72.5% men and 27.5% women, and their meanage was 20.14 years (SD = 2.40). It has been observed that the expectations are related to the result obtained and the self-efficacy with the professional expectations.
Información de financiamento
Este trabajo se enmarca dentro del Contrato Programa 2017 de la Universidad de Vigo.Financiadores
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