Como medir la satisfacción de los alumnos/as con la docencia universitaria
- Fernández, Margarita Valcarce 1
- González Fontao, María Pilar 2
-
1
Universidade de Santiago de Compostela
info
-
2
Universidade de Vigo
info
ISSN: 2386-7418
Year of publication: 2017
Issue Title: XIV Congreso Psicopedagogía. Área 6: FORMACIÓN DE PROFESORES Y AGENTES EDUCATIVOS
Issue: 6
Pages: 369-372
Type: Article
More publications in: Revista de estudios e investigación en psicología y educación
Abstract
Along our teaching use a dynamics of group and an instrument to measure the satisfaction of the students. It consists in a figure that represents a simple cycle of fortresses and weaknesses that has to be covered in small groups, previous discussion, on the factors considered positive and those others that had to improve.It proposes when finalising the matter, and has allowed us collect the indicators of satisfaction more stood out for our students.Between them it finds the work in group, the presentations, the use of the methodology of the study of cases and the visits of field.
Bibliographic References
- Álvarez, J.; Chaparro, E.M. & Reyes, D.E. (2014). Estudio de la Satisfacción de los Estudiantes con los Servicios Educativos brindados por Instituciones de Educación Superior del Valle de Toluca. REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 13(2), 5-26. Recuperado de http://www.rinace.net/reice/numeros/arts/vol13num2/art1.pdf
- Buendía, L. (coord.) (1996). Evaluación educativa (Monográfico). Revista de Investigación Educativa, 14( 2).
- Jiménez, A.; Terriquez, B. & Robles, F.J. (2011). Evaluación de la satisfacción académica de los estudiantes de la Universidad Autónoma de Nayarit. Revista Fuente Año 3, 6, 40. Recuperado de http://fuente.uan.edu.mx/publicaciones/02-06/8.pdf
- Martínez, C. (2007). Evaluación de programas. Modelos y procedimientos. Madrid: UNED.
- Muñoz, J.M.; Rios, M.P. & Abalde, E. (2002).Evaluación docente vs. Evaluación de la calidad. Relieve, 8(2), 103-134. Recuperado de http://www.uv.es/RELIEVE/v8n2/RELIEVEv8n2_4.pdf
- Pascual, I. (2007). Análisis de la satisfacción del alumno con la docencia recibida: un estudio con modelos jerárquicos lineales. Relieve, 13(1), 127-138. Recuperado de http://www.uv.es/RELIEVE/v13n1/RELIEVEv13n1_6.pdf
- Tejedor, F. J. & García, A. (1996). Evaluación institucional en la Universidad. Revista Galega de Psicopedagoxia, 6, 101-146.