El díptico documental de la transición de Pere Portabella

  1. Redondo Neira, Fernando
Revista:
Zer: Revista de estudios de comunicación = Komunikazio ikasketen aldizkaria

ISSN: 1137-1102

Ano de publicación: 2014

Número: 37

Páxinas: 13-27

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Zer: Revista de estudios de comunicación = Komunikazio ikasketen aldizkaria

Resumo

"El sopar" (1974) eta "Informe general" (1976) Pere Portabellaren filmak dira, aldaketa garai batean agertu zirenak. Garai horren ezaugarriak, hain zuzen ere, diskurtso analisiaren bitartez aztertu ahal dira, hala nola orainaldi ezezagunean islatutako frankismoaren itzal luzea, adostasunaren bilaketa edo etorkizun demokratikoaren eraikuntza. Alde batetik, "El sopar"-eko preso ohiek giro klandestinoan borroka antifrankistari buruz eztabaidatzen dituzte. Bestalde, "Informe general" kanpora ateratzen da eta jarrera politiko anitzei ahotsa ematen die.

Referencias bibliográficas

  • CASTRO, Aurelio Castro (2008). Portabella en exposición. Tempos Novos. Revista de información para o debate, nº 131, pp. 70 –75.
  • COMOLLI, Jean-Louis Comolli (2002). Filmar para ver. Escritos de teoría y crítica de cine. Buenos Aires: Ediciones Simurg / Cátedra La Feral (UBA).
  • FANÉS, Félix (2008). Pere Portabella. Avantgarda, cinema, política. Barcelona: Filmoteca de Catalunya.
  • GÓMEZ VAQUERO, Laura (2004). Hibridaciones e imposturas en el documental de la Transición. ORTEGA, María Luisa (coord.). Nada es lo que parece. Falsos documentales, hibridaciones y mestizajes del documental en España. Madrid: Ocho y Medio / Ayuntamiento de Madrid.
  • HERNÁNDEZ RUIZ, Javier; PÉREZ RUBIO, Pablo (2004). Voces en la niebla. El cine de la transición española (1973-1982). Barcelona: Paidós.
  • HERNÁNDEZ, Rubén (2008). Pere Portabella. Hacia una política del relato cinematográfico. Madrid: Errata Naturae, 2008.
  • IMBERT, Gerard (1990). Los discursos del cambio. Imágenes e imaginarios sociales en la España de la Transición (1976-1982). Madrid: AKAL.
  • LEDO ANDIÓN, Margarita (1990). Pere Portabella, o lugar do cine. Cadernos A Nosa Terra, nº 9, pp. 40-43.
  • MARÍN ARCE, José María (2005). Algunas claves interpretativas de la transición española. WAISMAN, Carlos; REIN, Raanan; GURRUTXAGA, Ander. Transiciones de la dictadura a la democracia: los casos de España y América Latina. Bilbao: Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco.
  • NICHOLS, Bill (2001). Introduction to Documentary. Bloomington: Indiana University Press.
  • PÉREZ PERUCHA, Julio (2001). Estación marítima: plano de situación. EXPÓSITO, Marcelo (coord.). Historias sin argumento. El cine de Pere Portabella. Valencia: Ediciones de la Mirada / Museo D’Art Contemporani de Barcelona.
  • PLANTINGA, Carl (1997). Rethoric and Representation in Nonfiction Film. Cambridge: Cambridge University Press.
  • TORREIRO, Casimiro (2001). Derivas militantes. El cine de Portabella, entre el tardofranquismo y la transición democrática. EXPÓSITO, Marcelo (coord.). Historias sin argumento. El cine de Pere Portabella. Valencia: Ediciones de la Mirada / Museo D’Art Contemporani de Barcelona.
  • ZUNZUNEGUI, Santos (2011). Aimez-vou le cinema? La representación cinematográfica de la transición española (1976-1977) según Pere Portabella. PALACIO, Manuel (editor). El cine y la transición política en España (1975-1982). Madrid: Biblioteca Nueva.