Cultura, mercado e sector públicounha convivencia tormentosa?

  1. Sanjiao Otero, Francisco Javier
Revista:
Dereito: Revista xuridica da Universidade de Santiago de Compostela

ISSN: 1132-9947

Ano de publicación: 2013

Número: 1

Páxinas: 633-652

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Dereito: Revista xuridica da Universidade de Santiago de Compostela

Resumo

Este artigo analiza dende unha perspectiva económica o comportamento dos axentes no mercado cultural privado así como o papel do sector público no impulso das actividades culturais. O obxectivo e centrar os instrumentos da política cultural que poden adoptarse na promoción cultural nun contexto de crise económica marcado polos axustes públicos.

Referencias bibliográficas

  • Becker, G. S. (1995): “Preface”, en Tommasi, Mariano e Ierulli, Kathryn (eds.) (1995): The new economics of human behavior, Cambridge University Press, p. xv-xvii.
  • Bouzada Fernández, X. (2008): “Políticas culturais e desenvolvemento socioeconómico: Algunhas anotacións sobre a situación galega”, en Revista de Investigaciones Políticas y Sociológicas, vol. 7, nº 1, 31- 53.
  • Casares, H. (Coord.) (2010). O sistema produtivo da cultura en Galicia, unha visión económica. Consello da Cultura Galega.
  • Díaz Mier, M.A. e Galindo, M.A. (2001): “Unha brecha ampla: cultura e desenvolvemento economico”, en Información Comercial Española, nº 792, 31-41
  • Domenach, J.M. (1993): “O gran reto: A Europa das culturas”, en Ministerio de Cultura (1993): A cultura en España e a súa integración en Europa, Colección Análise e Documentos, nº 2, Ministerio de Cultura, 24-37.
  • Freeland, C. (2001): Pero isto é arte?, tradución ao castelán de 2003, Cadernos Arte, Cátedra.
  • Frey, B.S. (2000): A economía da arte, Colección Estudos Económicos, nº 18, Servizo de Estudos, A Caixa.
  • Frey, B. S. and Pommerehne, W. W. (1989): Muses and markets: explorations in the economics of the arts, Basil Blackwell Ltd.
  • Fundación Nóbel (2005): documento electrónico consultado o 28 de Febreiro de 2005 na dirección http://nobelprize.org/economics/laureates/1992/index.html
  • Gutierrez Vicén, J. (1993): Manual legal da arte. A Propiedade Intelectual explicada aos artistas plásticos, Colección Análise e Documentos, nº 4, Ministerio de Cultura.
  • KEA (2004): The Economy of Culture in Europe, versión electrónica descargada o 15/05/2013 en http://ec.europa.eu/culture/keydocuments/doc873_en.htm
  • Máiz Suárez, R. (2004): “Os alicerces políticos da diferenza: pensar a nación galega alén da dicotomía étnico/cívica”, en Sanjiao, F. J. e Ferreira, A. J. (2004): Galicia fai dous mil anos. O feito diferencial Galego. V. O Dereito, Museo do Pobo Galego, vol. 2, 45-70.
  • Martín, C. (2000): “O capital humano e a eficiencia e calidade do sistema educativo en España”, en Papeis de Economía Española, nº 86, 2-19.
  • Mascarell i Canalda, F. (2005): La cultura en la era de la incertidumbre. Sociedad, cultura, ciudad, Roca Editorial.
  • Ministerio de Cultura (2006): El valor económico de la cultura en España, Madrid, Ministerio de Cultura.
  • Netzer, D. (1978): The subsidized muse: Public Support for the Arts in the United States, reimpresión de 1993, Gregg Revivals.
  • O´Hagan, J. W. (1998): The state and the arts: an analysis of key economic policy issues in Europe and the United States, Edward Elgar Publishing.
  • Pérez, F., e Serrano, L. (2000): “Capital humano e política de crecemento sectorial: España (1964-1998)”, en Papeis de Economía Española, nº 86, 20-40.
  • Sanjiao Otero, F.J. (1998): “Resulta viable o teatro en Galicia?: Unha análise sobre a demanda teatral”, en Vieites (ed.) (1998): Do novo teatro á nova dramaturxia (1965-1995), Ed. Xerais, 159-174.
  • Sanjiao Otero, F.J. (2007): Todo o mundo a escena! A economía do teatro: unha ferramenta de xestión no sistema teatral galego, Colección Máscaras, nº 8, Editorial Tristram, Lugo.
  • Sanjiao Otero, F.J. (2009): “O patrimonio cultural inmaterial de Galicia na encrucillada” en RODIL MARZÁBAL e SÁNCHEZ CARREIRA (Coords.): A mercantilización e a regulación do coñecemento, Universidade de Santiago de Compostela, 2009, p. 105-126.
  • Stigler, G. J. e Becker, G. S. (1977): “De gustibus non est disputandum”, American Economic Review, 67 (2), march, 76-90.
  • Towse, Ruth (1997): “Introduction”, in Towse (ed.) (1997): Cultural Economics: The Arts, the Heritage and the Media Industries, International Library of Critical Writings in Economics, nº 80, Edward Elgar Publishing, tomo I, xiiixxi.
  • Throsby, D. (2001): Economía e cultura, tradución ao castelán de 2001, Cambridge University Press.
  • Trimarchi, M. (1994): “The funding process in a comparative perspective: some methodological issues”, en Peacock, A. e Rizzo, I. (eds.) (1994): Cultural Economics and Cultural Policies, Kluwer Academic Publishers, 23-31.
  • Xunta de Galicia (2003): Dicionario de Lexislación de Galicia. Constitución, Estatuto e normas de desenvolvemento con xurisprudencia, A Lei.