Caminhos e descaminhos no processo avaliativo nos estagios supervisionados nos cursos de pedagogiauma açao reflexiva
- MARTINS SANTA ANA, LIZA
- Miguel Ángel Zabalza Beraza Director
Universidade de defensa: Universidade de Santiago de Compostela
Fecha de defensa: 11 de xullo de 2008
- María Lourdes Montero Mesa Presidenta
- J. Felipe Trillo Alonso Secretario
- João Formosinho Sanches Simões Vogal
- Alfonso Cid Sabucedo Vogal
- Maria Ines Corte Vitoria Vogal
Tipo: Tese
Resumo
O estudo realizado analiza os procesos de supervisión e titoría nas prácticas realizadas polos estudiantes de seis carreiras das FAPA (Facultades Portoalegrenses) de Porto Alegre (Brasil): Pedagoxía, Letras, Historia, Matemáticas, Ciencias Contables e Administración. Trátase de analizar se existen diferentes patróns de organización do practicum (estagios supervisionados, na súa denominación) e cal é o impacto formativo que as prácticas exercen sobre a súa preparación. A tese estuda o papel da universidade como instancias formadora e necesaria conexión entre teoría e práctica na formación dos futuros profesionais. Durante os anos 2003 e 2004 realizáronse entrevistas, observacións e cuestionarios a alumnos, profesores, directivos académicos e empregadores. A análise dos datos levouse a cabo a través de "análise de contido" no caso das entrevistas e a través do paquete estadítico do SSPS no caso dos cuestionarios. A tese analiza catro aspectos concretos que constitúen as súas hipóteses de partida: 1: Que ideas teñen profesores e alumnos das diferentes titulacións estudadas sobre o practicum e a súa importancia para a formación? 2: Que é o que declaran ter aprendido durante as prácticas? 3: Baixo que enfoques orientan aos seus estudantes os supervisores de prácticas das diferentes titulacións? 4: Como se desenvolve a competenecia reflexiva durante o período de prácticas?