A arte relixiosa no arciprestado de Soneira(desde o 1500)

  1. LEMA SUAREZ XOSE M.
Dirigida por:
  1. José Manuel Bernardi López Vázquez Director

Universidad de defensa: Universidade de Santiago de Compostela

Año de defensa: 1990

Tribunal:
  1. Xosé Ramón Barreiro Fernández Presidente/a
  2. María Dolores Vila Jato Secretario/a
  3. José Ramón Soraluce Blond Vocal
  4. José Manuel García Iglesias Vocal
  5. María Victoria Carballo Calero Ramos Vocal
Departamento:
  1. Departamento de Historia del Arte

Tipo: Tesis

Teseo: 29172 DIALNET

Resumen

Investigación efectuada nas 33 parroquias de arciprestado, dividido ó efecto en cinco micromarcas, estudiouse a arquitectura, retablística, escultura e ourivería, de 36 igrexas parroquiais e 22 ermidas e/ou capelas de pazo. Utilizouse unha metodoloxía innovadora: Unhas fichas de catálogo para cada unha das obras dentro do apartado correspondente. Con esta medida procuráronse unhas descricións breves e concisas. Entre os obxectivos, dar a coñece-la arte dunha comarca rural descoñecida e ir cubrindo espacios para o estudo da arte galega total. Destaca a abundancia de obras do seculo XVIII, sendo as de mellor calidade as do derradeiro tercio do século e primeiros años do XIX. Descubríronse obras de notorio interese, como a Madalena mirófora do Salto e a virxe de Castrobuxan, o cruceiro dos santos de Bamiro, o s. Xuan apóstolo de calo etc. Entre as conclusións, salientouse o mantemento de actividade artística no arciprestado o longo do seculo XIX, desde o punto de vista cuantitativo, sen apreciarse en demasia a crise que se sufriu noutras zonas (especialmente urbanas ou dependentes de unha catedral ou mosteiro. Para quitar moitas das obras da escuridade dalgunhas sacristias ou dos faios das casas rectorais (especialmente imaxes retiradas do culto), propúxose a creación dun museo comarcal, que podería quedar ubicado no castelo medieval dos Moscoso de Altamira de Vimianzo (pertenece a Deputación Provincial da Coruña).